خبرگزاری کار ایران

یک مسئول خبرداد؛

اجرای ۲۸۰ کیلومتر شبکه جمع‌آوری فاضلاب در بجنورد

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۷۳۰۶

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی گفت: تاکنون ۲۸۰ کیلومتر شبکه جمع‌آوری فاضلاب در شهرستان بجنورد اجرایی شده است.

به گزارش ایلنا، رضا نعیمی گفت: شهر بجنورد نیازمند اجرای ۴۹۰ کیلومتر شبکه جمع‌آوری فاضلاب است که تاکنون ۲۸۰ کیلومتر شبکه جمع‌آوری فاضلاب در شهرستان بجنورد اجرایی شده است.

وی افزود: در حال حاضر ظرفیت سالانه خروجی پساب در تصفیه خانه ی بجنورد 7 میلیون متر مکعب است.

نعیمی افزود: از این میزان پساب، ۵۰۰ هزار متر مکعب از سوی شهرداری بجنورد برای فضای سبز آرامستان جاوید بهره برداری می‌شود و مابقی رها سازی می‌شود. 

وی گفت: پساب های خروجی از تصفیه خانه فاضلاب بجنورد دارای استاندارد سازی های زیست محیطی و در مبحث استفاده در مصارف کشاورزی و حتی ورود به آب های سطحی را دارد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی با بیان اینکه بهره برداری از مدول ۱ تصفیه خانه فاضلاب بجنورد به روش لجن فعال هوادهی گسترده از سال ۱۳۸۱ با ظرفیت ۷۶۰۰ مترمکعب در شبانه روز آغاز شد، گفت : مدول ۲ این تصفیه خانه مشابه فرایند مدول ۱ با ظرفیت ۱۲۰۰۰ مترمکعب در شبانه روز از سال ۱۳۹۰ راه اندازی شد.

نعیمی افزود: جهت افزایش ظرفیت تصفیه خانه مطالعات و طراحی تکمیل مدول 3 در دستور کار شرکت آبفا استان قرار گرفت و قرارداد اجرای آن در سال 1401 ابلاغ شد و عملیات اجرایی آن از آذرماه سال گذشته آغاز شده است

وی گفت: در این پروژه فرایند تصفیه از نوع به سیستم لجن فعال هوادهی متعارفی A2O با قابلیت حذف ازت فسفر ارتقا یافته است.

نعیمی گفت: ظرفیت تصفیه خانه به ۳۸۱۰۰ متر مکعب در شبانه روز افزایش می یابد، فرایند دفع لجن با اجرای واحدهای پیشرفته و با تکنولوژی روز نظیر هاضم هوازی و بلت فیلتر باعث کاهش مشکلات ناشی از بو خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی عنوان کرد: ظرفیت مورد نیاز تصفیه خانه در انتهای دوره طرح فاضلاب بجنورد معادل ۶۲۰۰۰ مترمکعب در شبانه روز می باشد که در واقع نیاز به تامین اعتبار جهت تحت پوشش قرار گرفتن کل شهر است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز