خبرگزاری کار ایران

آتش به سایر مخازن مینی پالایشگاه در بیرجند سرایت کرد

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۶۲۸۸

فرماندار بیرجند گفت: اکنون سه مخزن از مینی پالایشگاه تولید هیدروکربن مستقر در منطقه ویژه اقتصادی بیرجند دچار حریق و حجم آتش گسترده تر شده است.

به گزارش ایلنا، علی فاضلی فرد روز یکشنبه در حاشیه عملیات اطفای حریق در گفت و گویی افزود: ابتدا آتش سوزی از یک مخزن شروع شد که تا مرز مهار پیش رفت اما به واسطه همجواری مخازن میعانات گازی با هم، آتش سرایت کرده و به خاطر گسترده بودن حجم آتش با تجهیزات موجود مهار آن زمان‌بر شده است.

وی عنوان کرد: در حال حاضر پنچ گروه آتش نشانی از شهرداری بیرجند، خودروهای اطفای حریق شرکت نفت و فرودگاه نیز در محل حادثه مستقر هستند که کار سردسازی مخازن همجوار را انجام می‌دهند تا آتش بیش از این سرایت نکند.

فرماندار بیرجند گفت: نیروی انسانی از محل به طور کامل خارج شده اند و تلاش می‌کنیم با کمک ظرفیت‌های موجود در شهرستان آتش مهار شود.

وی با تاکید بر اینکه هنوز علت حادثه هنوز مشخص نیست گفت: نوع ماده نفتی مخازن به شکلی است که بعد از اشتعال، خاموش کردن آن سخت بوده و کارگران حاضر در محل حادثه عنوان کرده اند که به طور ناگهانی مخزن آتش گرفته است.

بنابر اعلام مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی حدود ساعت هشت و ۴۵ دقیقه امروز اعلام شد که یکی از مخازن ۲۵۰ تُنی مینی پالایشگاه هیدروکربن در منطقه ویژه اقتصادی بیرجند دچار آتش سوزی شده و بلافاصله عوامل امدادی برای اطفای حریق وارد عمل شدند.

به گفته مسئولان، این حادثه تاکنون خسارت جانی نداشته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز