خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا عنوان شد؛

قزوین برای جلوگیری از خسارت در فصل بارش آمادگی دارد/لایروبی‌ها و آزادسازی بستر رودخانه‌ها به طور مستمر پیگیری می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۰۹۵۹

مدیرکل مدیریت بحران استانداری قزوین گفت: برای فصل بارش و جلوگیری از خسارت سیلاب، اقدامات خوبی در حوزه لایروبی رودخانه‌ها انجام شده، جزء استان‌های برتر هستیم و برای بارش‌ها آمادگی داریم؛ البته توجه به هشدارها درهرصورت ضرورت دارد.

محمدرضا علیمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در قزوین درباره اهمیت توجه به هشدارهای هواشناسی و مدیریت بحران در فصل بارش‌ها گفت: توجه به هشدارها برای کاهش تلفات جانی و مالی ضرورت دارد و هنگام پرآب شدن رودخانه‌ها، افراد به هیچ وجه نباید در حاشیه و بستر رودخانه‌ها حضور پیدا کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری قزوین ادامه داد: در چند سال گذشته در حوزه آسیب‌های ناشی از سیل اقدامات خوبی انجام شده و تلفات سیل در چند سال اخیر به صفر رسیده است.

وی عنوان کرد: برای امسال توسط آب منطقه‌ای لایروبی‌های خوبی انجام شده، شهرداری‌ها و راهداری‌ها هم در حوزه وظایف خود کار لایروبی را انجام داده‌اند و قزوین جزء استان‌های برتر این حوزه قرار گرفته است.

این مسئول با تاکید بر فاصله گرفتن از بستر رودخانه‌ها هنگام سیلابی و پرآب شدن گفت: در زمان سیل، ممکن است حجم آب یک باره افزایش پیدا کند، از این رو اسکان در کنار جریان آب به هیچ وجه توصیه نمی‌شود.

علیمی ادامه داد: همچنین لازم است ادوات و ماشین آلات هم از بستر و حاشیه رودخانه‌ها جمع‌آوری شود، برخی تصور می‌کنند اگر با خودرو عبور کنند مشکلی ایجاد نمی‌شود، درصورتی که ممکن است جریان شدید آب خودرو را هم دچار مشکل کند.

وی درباره رفع تصرف حریم و بستر رودخانه‌ها اظهار کرد: این کار جزء وظایف آب منطقه‌ای است که انجام می‌شود و جلسات مستمری هم برای پیگیری آن برگزار می‌شود، رفع تصرف در برخی مناطق انجام شده، افراد متخلف هم به مراجع قضایی ارجاع داده می‌شوند.

به گفته مدیرکل مدیریت بحران استانداری قزوین هر شهر و روستایی که در کنار رودخانه باشد می‌تواند در معرض سیلاب قرار بگیرد، دوره‌های برگشت سیل‌ها هم متفاوت است، ممکن است سی سال یا بیشتر از صد سال باشد، در هر صورت باید هنگام پرآب شدن رودها از مسیرهای ایمن برای تردد استفاده شود و به هشدارها اهمیت داده شود. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز