خبرگزاری کار ایران

ایلنا از فارس گزارش می دهد؛

امسال۸۶۰ نفر در جاده‌های استان جان باختند/محورهای مواصلاتی داراب شریان مرگ جنوب شرق فارس

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۵۸۲۰

۸۶۰ نفر فقط یک عدد نیست، آمار جان هایی است که از ابتدای امسال تاکنون در کف جاده های فارس از دست رفت.

به گزارش ایلنا، جاده‌های نا ایمن، خودروهای بی کیفیت، شتاب بیش از حد و سبقت غیر مجاز همه دست به دست هم داد تا ۸۶۰ نفر در سینه قبرستان بخوابند و گورستان‌ها پر مشتری تر از همیشه تراژدی غمبار تصادفات جاده‌ای را روزانه تکرار کنند.

آمارهایی که اداره کل پزشکی قانونی استان فارس در اختیار ایلنا قرار داده حاکی از آن است که از ابتدای امسال تا کنون ۸۶۰ نفر در محورهای مواصلاتی استان فارس بر اثر سوانح جاده‌ای جان باخته‌اند.

رشد ۱۴.۵ درصدی فوتی های تصادفات سالجاری

این آمار نشان می‌دهد که فوتی‌های تصادفات سالجاری به نسبت سال گذشته که ۷۵۴ نفر بوده‌اند، رشد ۱۴.۵  درصدی داشته است. 

علیرضا درودچی در گفت و گو با ایلنا اظهار کرد: از ابتدای امسال۱۳ هزار و ۱۷۹ نفر در فارس بر اثر تصادفات دچار مصدومیت شده‌اند که این تعداد نسبت به مدت مشابه پارسال که ۱۱ هزار و ۹۶۱ نفر بود، رشد ۱۰.۲ درصدی داشته است.

پرونده نقاط حادثه خیز فارس تا سال آینده بسته می شود؟

این در حالی است که مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس ۱۴ آذر ماه سالجاری در نشست مدیران پاسخگو اعلام کرده که پرونده نقاط حادثه خیز استان تا سال ۱۴۰۳ بسته می‌شود.

علیرضا راستیار با ذکر این نکته که فارس سهم ۱۰ درصدی در نقاط حادثه خیز جاده‌ای کشور دارد، از وجود ۹۴ نقطه حادثه خیز  در مجموع ۲۱ هزار کیلومتری راه‌های این استان خبر داده است. 

نقاطی که در یک سال گذشته جان ۸۶۰ نفر گرفته و مصدومان زیادی را با انواع آسیب‌ها و معلولیت‌ها بر جای گذاشته است. 

البته این مقام مسئول از رفع نقص ۵۳ نقطه حادثه خیز استان در سالجاری هم سخن گفته و اظهار کرده که پرونده مابقی نقاط حادثه خیز این استان تا پایان سال آینده (۱۴۰۳) بسته می‌شود. 

راستیار گفت: به مجموع راه‌های استان فارس از مسیر آزاد راه به طول ۲۱۲ کیلومتر اضافه شده است و تنها رینگی که باقیمانده است آزاد راه شیراز به بوشهر است. 

 امسال۸۶۰ نفر در جاده‌های استان جان باختند/محورهای مواصلاتی داراب شریان مرگ جنوب شرق فارس

اعلام نقاط حادثه خیز استان از سوی متولی نگهداری راه‌های استان فارس بر ضرورت توجه هر بیشتر به ساماندهی این نقاط می‌افزاید.

 نقاط حادثه خیزی که باعث شده است تا صدای مردم و فعالین اجتماعی استان فارس بلند شود. 

شهاب سلیمی یک فعال اجتماعی هم در این باره در گفت و گو با خبرنگار ایلنا با انتقاد از وضعیت راه‌های مواصلاتی شهرستان های داراب و زرین دشت در جنوب شرق استان فارس تصریح کرد: بی توجهی مسئولین مربوطه و عدم تخصیص اعتبارات کافی باعث از بین رفتن جان تعداد زیادی از همشهریان و هم میهمان در جاده‌های داراب (جاده مرگ) شده است.

آقای وزیر الوعده وفا!

وی خطاب به وزیر راه و شهرسازی، استاندار فارس و معاون عمرانی استانداری و همچنین مدیر کل راه و شهرسازی، تاکید کرد: با توجه به اینکه محور شیراز، فسا، داراب به بندرعباس یکی از محورهای مهم، پرتردد، ترانزیتی و شاهراهی کشور است و سالانه چند میلیون نفر از هم میهنان از این مسیر تردد می‌کنند، به رغم وعده های وزارت راه و شهرسازی همچنان به این محور مهم که مسیر تردد اهالی سه استان فارس، هرمزگان و کرمان است و جمعیت قابل توجهی از مردم کشور هم از این مسیر تردد می‌کنند، توجه ویژه نمی‌شود.

مدیر عامل انجمن توسعه پایدار شهرستان داراب متذکر شد: تکمیل نشدن بزرگراه فسا - داراب باعث شده  تا روزانه شاهد تصادفات مرگبار باشیم.

محورهای مواصلاتی داراب شریان مرگ جنوب شرق فارس

سلیمی یادآور شد: همزمان با دومین سفر هیات دولت به فارس وزیر راه و شهرسازی از افتتاح ۳۰ کیلومتر از این مسیر تا بهمن ماه امسال وعده دادند و معاون وی هم طی سفرهایی که به شهرستان داراب داشت قول‌هایی جهت تسریع در احداث بزرگراه این مسیر دادند که همچنان محقق نشده است.

وی گفت: متاسفانه با خلف وعده مسئولین، محورهای مواصلاتی شهرستان داراب به شریان مرگ در جنوب شرق فارس و جنوب کشور تبدیل شده است. 

سلیمی تصریح کرد: مسئولینی که در این خصوص و تکمیل این بزرگراه کوتاهی کرده‌اند در واقع ترک فعل  کرده و باید با آنان برخورد قانونی شود.

مدیر عامل انجمن توسعه پایدار داراب ابراز کرد:  علاوه بر مشکلات زیادی که برای مردم در جاده‌های داراب بوجود آمده و ادامه دارد، متاسفانه عدم توجه مدیر کل راه و شهرسازی، معاون عمرانی استاندار، مشاورین طرح و سایر مسئولین مربوطه باعث شده که با بهره برداری از کمربندجنوبی داراب، به نوعی در بن بست قرار گیرد و احداث تقاطع غیرهمسطح در ورودی شهر داراب از سمت بندرعباس به رغم اینکه کلنگ زنی شده و بخشی از کار هم انجام شده به فراموشی سپرده شود.

سلیمی افزود: آمار تلفات جاده‌ای محورهای منتهی به شهرستان داراب طی ۵ سال گذشته بیش از ۳۰۰ نفر و افراد آسیب دیده از تصادفات هم بیش از ۱۵ هزار نفر است که مسئولین بایستی پاسخگوی خانواده‌های این عزیزان باشند‌.

 امسال۸۶۰ نفر در جاده‌های استان جان باختند/محورهای مواصلاتی داراب شریان مرگ جنوب شرق فارس

همه نقاط فارس به یک چشم دیده شود

این فعال اجتماعی سیاسی شهرستان داراب عنوان کرد: محور شیراز- فسا- داراب به بندرعباس حدود ۵۵۰ کیلومتر طول دارد که بهترین و هموارترین مسیر مرکز استان فارس به بندرعباس و سواحل مکران است و ۱۷۰ کیلومتر از این مسیر در شهرستان داراب قرار دارد که ۶۰ کیلومتر از آن بزرگراه احداث و افتتاح شده و ۱۱۰ کیلومتر دیگر بصورت جاده دوطرفه پرخطر است و ۲۶ کیلومتر هم در حوزه شهرستان فسا که جمعا ۱۳۶ کیلومتر از این مسیری که در مدیریت راه و شهرسازی فارس است همچنان دوطرفه  و قسمتی از مسیر هم جزو استان هرمزگان است که در همین ردیف اعتباری قرار دارد.

وی ضمن ابراز گلایه از مدیرکل راه و شهرسازی فارس و معاون عمرانی استانداری اظهار کرد: اختصاص اعتبارات بصورت ویژه به شهرستان‌های مد نظر بی عدالتی محض است و باید رعایت انصاف و عدالت در توزیع امکانات همه نقاط استان را به یک چشم ببینیم.

گزارش: آمنه سپهر

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز