خبرگزاری کار ایران

استاندار قزوین:

برای ایمن‌سازی نقاط پرخطر راه‌های قزوین به اقدام فوری نیاز داریم

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۳۶۹۵

استاندار قزوین گفت: راهداری برای ایمن سازی راه‌ها اقدامات خوبی انجام داده؛ البته لازم است اقدامات فوری برای ایمن‌سازی راه‌ها در نقاط حادثه خیز برای دو ماه آینده در اولویت باشد.

به گزارش ایلنا در قزوین، نشست کمیسیون ایمنی جاده‌ها و شورای ترافیک با محوریت بررسی عملکرد دستگاه‌ها در راستای اجرای طرح فوری کاهش تصادفات استان قزوین ر سالن جلسات استانداری برگزار شد.

محمدمهدی اعلایی در این نشست گفت: در راستای کاهش سوانح جاده‌ای و آسیب‌های ناشی از آن در سطح استان اقدامات خوبی توسط دستگاه‌های مختلف انجام شده و از استان‌های با روند کاهشی هستیم.

استاندار قزوین ادامه داد: البته هنوز هم تخلفات رانندگان را شاهد هستیم که نشان دهنده عدم بازدارندگی جرایم است، برخی بر این باورند که افزایش جریم باعث نارضایتی می‌شود؛ این درحالی است که شخصی که تخلف کرده باید نسبت به رعایت قوانین مجاب شود.

وی عنوان کرد: درواقع با بازدارنگی جوایم رانندگی می‌توان میزان تخلف‌ها را کاهش داد، باید برای جرایم پرتکرار مانند سرعت غیرمجاز و عدم رعایت فاصله طولی جرایم به شکلی باشد که بازدارندگی داشته باشد.

نماینده عالی دولت در استان قزوین ادامه داد: در سال جاری 205 نفر در سوانح جاده‌ای استان جان خود را از دست داده‌اند که میزان دیه آن‌ها حدود 300 میلیارد تومان است، بیمه‌ها هم سالامه میزان قابل توجهی خسارت پرداخت می‌کنند؛ می‌توان از ظرفیت بیمه‌ها هم برای کاهش حوادث و فرهنگ‌سازی در این حوزه استفاده کرد.

وی بیان کرد: بیشتر سوانح جاده‌ای استان در قزوین به زنجان و قزوین به تهران رخ می‌دهد؛ از این رو باید ایمن‌سازی در این مسیرها در اولویت باشد؛ البته راهداری برای ایمن‌سازی اقدامات خوبی انجام داده است.

اعلایی گفت: لازم است پد بالگرد در نقاط حادثه‌خیز راه‌های استان درنظر گرفته شود تا بتوان از امدادرسانی هوایی در سوانح استفاده کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز