خبرگزاری کار ایران

افزایش غلظت آلاینده‌های جوی در شهرهای صنعتی یزد/سیر نزولی بارش در استان

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۳۶۳۲

کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی یزد از افزایش آلاینده های جوی و کاهش بارش ها در این استان خبر داد.

به گزارش ایلنا، محمد رضا شیرغلامی با بیان این مطلب که طی روزهای ابتدایی هفته جاری جو نسبتاً آرام و پایداری را پیش بینی می‌کنیم گفت: البته برای مناطق صنعتی و پرتردد شهری افزایش غلظت آلاینده‎ها پیش بینی می‌شود.

وی افزود: در هفته جاری در اکثر روزها شاهد جوی به‌ نسبت آرام و پایدار بوده و در مناطق صنعتی و پرتردد شهری، غبار صبحگاهی و انباشت آلاینده‎های جوی را خواهیم داشت.

شیرغلامی هوای روز شنبه را همراه با کاهش نسبی دما و افزایش سرعت باد موقتی دانست و ابراز داشت: از یکشنبه تا سه شنبه‌ نیز در استان نوسانات دمایی ناچیزی را خواهیم داشت.

کارشناس هواشناسی استان شاخص آلودگی هوا طی روزهای ابتدایی این هفته در شهرهای یزد، میبد، اردکان و اشکذر، وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس اعلام کرد و گفت: کمینه دمای استان طی شبانه روز گذشته منهای ۳ درجه و مروبط به سبزدشت و بیشینه دمایی با ۲۸ درجه‌ مربوط به بافق بوده است.

شیرغلامی در خصوص میزان بارش‌ها در استان ابراز داشت: مجموع بارش‌های استان از ابتدای مهرماه سالجاری تاکنون ۷.۳ میلیمتر بوده که نسبت به بلند مدت (میانگین ۳۰ سال گذشته) نیز ۲۵ درصد کاهش داشته است.

وی با اشاره به کاهش ۲۲ درصدی بارش ها در کشور اظهار داشت: بیشترین کاهش باران در استان یزد ۵۵ درصد مربوط به شهرستان خاتم بوده که طی این مدت در تمام شهرستان‌های استان به استثنای بهاباد، کاهش داشته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز