خبرگزاری کار ایران

کارشناس پیش بینی هواشناسی استان خبرداد؛

پایان هفته پر گرد و خاک برای یزدی‌ها / صدور هشدار زرد هواشناسی

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۲۵۵۳

کارشناس پیش بینی هواشناسی استان یزد با اشاره به صدور هشدار زرد گفت: امروز سه‌شنبه وزش باید شدید همراه با گرد و خاک، مناطق مختلف این استان را در بر می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از یزد، سیدعباس میرحسینی اظهار داشت: سامانه‌ای از پیش از ظهر تا اواخر وقت امروز در استان فعال شده که وزش باد نسبتا شدید تا شدید و در مناطق مستعد همراه با خیزش گرد و خاک را به همراه خواهد داشت.

وی افزود: احتمال خسارت به سازه‌های موقت، سقوط تابلوهای تبلیغاتی، شکستن درختان کهنسال، کاهش کیفیت هوا و کاهش شعاع دید و احتمال تاخیر در پرواز از پیامدهای این سامانه وجود دارد.

میرحسینی ادامه داد: بر این اساس شهرهای یزد، ابرکوه، اردکان، اشکذر، بافق، بهاباد، تفت، مروست، مهریز، میبد و هرات درگیر این پدیده جوی خواهند بود و احتمال خسارت به بخش‌های مختلف نیز وجود دارد.

وی، احتیاط در تردد، پرهیز از صعود به ارتفاعات، عدم توقف و پارک خودرو در اطراف درختان فرسوده و ساختمان‌های نیمه کاره، استحکام سازه‌های موقت و احتیاط در فعالیت کوهنوردی را توصیه کرد.

به گفته کارشناس هواشناسی استان یزد، وزش بادهای شدید، همه ساله در اواخر و اوایل هر سال، دشت یزد - اردکان را در بر می گیرد.

میرحسینی عنوان کرد: همچنین از پنجشنبه هفته جاری نیز آسمان استان یزد ابری خواهد شد و افزایش باد و بارش‌های پراکنده همراه با گرد و غبار پیش‌بینی می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز