خبرگزاری کار ایران

در دیدار استاندار با دستیار صنعتی وزیر کشور؛

راه‌های توسعه صنعتی فارس بررسی شد

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۳۲۱۷

۱۵۰۰ تاکسی برقی برای شهر شیراز تامین می‌شود

استاندار فارس در دیدار با دستیار وزیر کشور در امور صنعتی، در خصوص پروژه های بزرگ صنعتی و اقتصادی استان بحث و تبادل نظر کرد.

به گزارش ایلنا، محمد هادی ایمانیه  گفت: فارس و شیراز امکانات و ظرفیت های مناسبی در اکثر زمینه ها دارد؛ همکاری مشترک و دو طرفه با تمرکز بر مشارکت بخش خصوصی و حمایت بخش دولتی زمینه توسعه اقتصادی استان را فراهم می کند.

استاندار فارس  افزود: صنایع الکترونیک شیراز یکی از ظرفیت هایی است که می تواند به سایر استان ها ارائه خدمت دهد؛ هم اکنون ساخت دوربین های نظارتی و ساخت پهپادها دو ظرفیت بالفعل در شیراز است که می تواند با دریافت سفارش از سایر استان ها در شیراز تامین شود.

ایمانیه به موضوع تسهیلات بانکی اختصاص داشت. وی در این زمینه تصریح کرد: مدیریت استان درحال پیگیری است که ۱۰ هزار میلیارد تومان که در سفر دوم هیات دولت به استان مصوب شد، با ابلاغ بانک مرکزی به استان اختصاص یابد.

وی ادامه داد: بانک های خصوصی مابه التفاوت پرداخت وام تا پنجاه درصد را که حدودا دوازه همت است و مصوبه بانک مرکزی است را سریعا در استان پرداخت کنند. همچنین بانک های دولتی نیز مابه التفاوت تا ۸۰ درصد منابع را در قالب تسهیلات ارائه کنند.

استاندار فارس بر ضرورت نوسازی ناوگان تاکسی‌رانی استان تاکید کرد و گفت: با ایران خودرو و بانک شهر توافق کرده ایم که ۱۵۰۰ تاکسی برقی را برای شهر شیراز تامین کنیم لذا در این حوزه نیز نیازمند همکاری و حمایت وزارت کشور هستیم.

وی در ادامه به مباحث مرتبط با ایجاد صنایع در استان اشاره کرد و افزود: می بایست مسائل مرتبط با محیط زیست صنایع را مدیریت کنیم به نحوی که بدون آسیب به محیط زیست بتوانیم توسعه صنعتی را داشته باشیم و در نشست مشترکی با حضور رئیس سازمان محیط زیست و وزیر محترم کشور این موانع را برطرف کنیم تا شاهد ایجاد صنایع بویژه در حوزه فولاد و همچنین ایجاد زمینه های گردشگری باشیم.

استاندار فارس ضمن اینکه خواستار همکاری دولت در ایجاد نیروگاه های انرژی خورشیدی شد، تصریح کرد:صنایع بزرگ استان با قطع برق طبیعتا متضرر می شوند لذا باید شرایطی فراهم شود تا با مشارکت بخش خصوصی و حمایت های دولتی، صنایع بزرگ در احداث نیروگاه‌های خورشیدی وارد شوند؛ تحقق این موضوع ضمن اینکه باعث تامین برق پایدار برای صنایع می شود از حجم استفاده از برق شبکه خانگی می کاهد. 

وی با اشاره بر اینکه مدیریت استان برای تامین زمین جهت ایجاد نیروگاه خورشیدی همراهی می کند اظهار داشت: در صورتی که بتوان از مکانیسم سهامی عام استفاده کرد و مردم را نیز در این حوزه وارد نمود، بخش اعظمی از مشکلات برق برطرف خواهد شد.

ایمانیه به اقدامات انجام شده در حوزه بازیافت پسماند نیز اشاره کرد و گفت: برای ضایعات الکترونیک اقدامات خوبی انجام شده و در مراحل بعد در سایر زمینه های بازیافت از جمله آلومینیوم، شیشه و... اقدام خواهد شد لیکن نیازمند همراهی دستگاه های دولتی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز