خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران خبر داد؛

آخرین مهلت برای دریافت کارنامه الکترونیک تاکسیرانی / آغاز نوسازی تاکسی‌های فرسوده

asdasd
کد خبر : ۱۵۱۸۳۵

نوسازی ۴۰۰۰ تاکسی فرسوده شهر تهران آغاز شده است / تاکسی‌هایی که مدل آن‌ها از سال ۸۲ به قبل است می‌توانند از امروز با مراجعه به شرکت‌های خصوصی برای نوسازی تاکسی فرسوده خود اقدام کنند.

ایلنا: مدیر عامل سازمان تاکسیرانی با بیان اینکه تاکنون ۵۰ هزار کارنامه سنتی تاکسیرانان به کارنامه هوشمند تبدیل شده است‏، گفت: ‌ تاکسیرانانی که کارنامه سنتی خود را حفظ کرده‌اند تنها تا پایان سال جاری مهلت دارند تا نسبت به الکترونیکی کردن کارنامه خود اقدام کنند در غیر این صورت خدماتی که سازمان به تاکسیرانان ارائه می‌دهد مشمول حال آن‌ها نمی‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، " میثم مظفر " در نشست خبری امروز با بیان اینکه ۲۲ درصد از حمل و نقل شهری توسط تاکسی انجام می‌شود اظهار کرد: با احتساب رانندگان کمکی صد هزار تاکسیران در شهر تهران داریم که باید برای وضعیت شغلی آن‌ها ارتقایشان و منزلتشان تلاش کنیم.

وی با اشاره به راه اندازی سامانه سیما تاکسی اظهار کرد با راه اندازی این سامانه تمامی اطلاعات تاکسی‌های شهر تهران دراین سامانه ثبت شده است همچنین فعالیت ۲۶ شرکت خصوصی و ۲۲ مدیر منطقه و ستاد سازمان تاکسیرانی کاملاً به صورت IT Base در آمده است.

مدیر عامل سازمان تاکسیرانی با بیان اینکه تمامی فعالیت‌ها اعم از خرید و فروش تاکسی خرید خطوط تاکسی، صدور کارنامه و پذیرش افراد جدید درسامانه تاکسیرانی در سامانه سیما تاکسی انجام می‌شود اظهار کرد‌: تمامی مراحل کار به صورت الکترونیکی در این سامانه انجام می‌شود و در هر زمان امکان رصد کار توسط مدیران ارشد وجود دارد همچنین در صورتی که کار در هر مرحله‌ای‌‌ رها شود، کاملاً مشخص می‌شود.

مظفر با بیان اینکه از اعمال سلیقه فردی توسط این سامانه جلوگیری شده است گفت: قطعاً با این سامانه تخلفات در سیستم اداری کاهش می‌یابد و سرعت خدمات رسانی به تاکسیرانان نیز بهبود می‌یابد.

وی با اشاره به اینکه کنترل ناوگان تاکسیرانی به صورت هوشمند در دست اقدام است ادامه داد: هم اکنون ۴۸ پایانه تاکسیرانی مجهز به دوربین RFID شده است. به کمک این سامانه حضور و غیاب تاکسی‌ها ثبت می‌شود و درصورتی که نیاز باشد غیبت تاکسیران از طریق پیا مک به وی اعلام می‌شود.

مظفر از آغاز نوسازی ۴۰۰۰ تاکسی فرسوده شهر تهران خبر داد و گفت: تاکسی‌هایی که مدل آن‌ها از سال ۸۲ به قبل است می‌توانند از امروز با مراجعه به شرکت‌های خصوصی برای نوسازی تاکسی فرسوده خود اقدام کنند. خودروهایی که برای این نوسازی در نظر گرفته شده است سمند EF۵ است. اولویت اول این جایگزینی پیکان‌های فرسوده شهر تهران هستند که مدل آنها ۸۲ و به قبل است.

وی با اشاره به شرایط مناسبی که برای تاکسیرانان با کمک ستاد حمل و نقل و سوخت فراهم شده است گفت: قیمت خودروهای جایگزین ۲۷ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان می‌باشد از این مبلغ ۲۰ میلیون به صورت وام در اختیار تاکسیران‌ها قرار می‌گیرد که این وام از طرف بانک صادرات با سود پنج درصد به رانندگان تعلق می‌گیرد.

وی ادامه داد: پنج میلیون تومان بابت ارزش اسقاط خودروها محاسبه و به رانندگان پرداخت می‌شود و مبلغ ۳۰۰ هزار تومان دیگر نیز پس از مراجعه رانندگان به مراکز اسقاط به آنها پرداخت می‌شود یعنی ۲۵ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان در قالب تسهیلات در اختیار رانندگان دارای خودروهای فرسوده قرار می‌گیرد و آنان با پرداخت دو میلیون و ۵۵۰ هزار تومان می‌توانند تاکسی نو دریافت کنند.

به گفته مظفر تاکنون ۵۰ هزار کارنامه سنتی تاکسیرانان به کارنامه هوشمند تبدیل شده است و در چندین فراخوان این مهم صورت گرفته است تاکسیرانانی که همچنان کارنامه سنتی خود را حفظ کرده‌اند تنها تا پایان سال جاری مهلت دارند تا نسبت به الکترونیکی کردن کارنامه خود اقدام کنند در غیر این صورت خدماتی که سازمان به تاکسیرانان ارائه می‌دهد مشمول حال آن‌ها نمی‌شود.

وی با بیان اینکه توسط واحدهای نظارتی بر عملکرد تاکسیرانان نظارت می‌شود گفت: با مجهز کردن این ناظران به کامپیو‌تر دستی تمامی تخلفات تاکسیرانی به صورت آنلاین ثبت می‌شود همچنین هر کدام از واحدهای نظارتی که از منطقه مجاز خود خارج شوند نیز مشخص می‌شود. بدین ترتیب برخورد با رانندگان تاکسی متخلف و ناظران متخلف فراهم شده است.

مظفر همچنین از اجرای طرح تماس متمرکز(call center) خبرداد و گفت: با اجرای این طرح و تخصیص یک شماره ۳ رقمی شهروندان می‌توانند تاکسی مورد نظر خود را در کمترین زمان داشته باشد همچنین این سامانه کمک می‌کند تا ما فعالیت تاکسی تلفنی را رصد کنیم و آمار دقیقی از فعالیت آن‌ها را داشته باشیم.

وی در مورد مبلغ ۲۰ هزار تومان شارژی که رانندگان به شرکت‌های خصوصی پرداخت می‌کنند گفت: به زودی و با تصویب صحن علنی شورای شهر تهران این روند تغییر می‌کند و شارژ ۲۰ هزار تومان حذف و بابت هر خدمتی وجه مشخصی که در سایت سازمان تاکسیرانی اعلام می‌شود به شرکت‌های خصوصی تعلق می‌گیرد.

وی از ادامه اجرای طرح بشارت در سال آینده خبر داد و گفت بر اساس این طرح رانندگان می‌توانند به صورت رایگان بیمه تکمیلی شوند همچنین خانواده‌های آن‌ها نیز با ۷۰ درصد مشمو ل این طرح می‌شوند. رانندگان تنها تا ۱۵ فروردین ماه سال ۹۳ مهلت دارند تا با مراجعه به سامانه بشارت در سایت تاکسیرانی و وارد کردن کد ملی مجدداً با پرداخت ۳۰ درصد هزینه، خود و خانواده‌شان را بیمه تکمیلی کنند.

مظفر همچنین از برخی از تسهیلات ویژه برای تاکسیرانان و خانواده‌هایشان از جمله امکان زیارت از اماکن مذهبی همچون مشهد و برخورداری با تخفیف ۵۰ درصد از کلیه اماکن ورزشی، تفریحی و فرهنگی شهر تهران اشاره کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز