خبرگزاری کار ایران

در پنجمین روز از آذر ماه؛

هوای کلانشهر اصفهان برای همه شهروندان ناسالم است

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۱۷۵۳

شاخص کیفی هوای کلان شهر اصفهان امروز برای همه شهروندان ناسالم است.

به گزارش ایلنا، شاخص کیفی هوای کلان‌شهر اصفهان بر اساس داده‌های ۱۶ ایستگاه سنجش در ۲۴ ساعت منتهی به ساعت هشت صبح امروز با میانگین ۱۷۰ AQI وضعیت ناسالم برای عموم شهروندان را نشان می‌دهد.

بر این اساس، شاخص هوای این کلان‌شهر در ایستگاه پایش خیابان ۲۵ آبان با ۱۵۳، احمد آباد و بزرگراه خرازی با ۱۵۲، میدان انقلاب و بلوار کاوه با ۱۶۸، خیابان پروین اعتصامی با ۱۸۶، پارک زمزم با ۱۶۴، دانشگاه صنعتی و خیابان میرزا طاهر با ۱۶۷، رهنان با ۱۶۲، زینبیه با ۱۷۵، خیابان فرشادی با ۱۵۵، خیابان فیض با ۱۹۰ و ولدان با ۱۵۹ AQI در وضعیت ناسالم برای عموم شهروندان و در کردآباد با ۲۳۱ AQI بنفش و بسیار ناسالم است.

امروز شاخص هوا در زرین شهر با ۱۱۷ AQI ناسالم برای گروه‌های حساس، سپاهان شهر با ۱۵۴ و قهجاورستان با ۱۹۰ در وضعیت قرمز و در مبارکه با ۸۱ قابل قبول و سجزی با ۴۰ پاک ثبت شد.

همچنین ایستگاه سنجش آلودگی هوای شهر‌های مجاور اصفهان از جمله شاهین شهر، خمینی شهر، نجف آباد، منطقه صنعتی دولت آباد و کاشان قطع است.

اداره کل هواشناسی استان اصفهان نیز با صدور هشدار سطح نارنجی در خصوص سکون و پایداری جوی اعلام کرده است که این شرایط به افزایش انباشت آلاینده‌ها و بالا رفتن شاخص آلودگی هوا در مناطق مرکزی از جمله کلان‌شهر اصفهان، خمینی شهر، برخوار (دولت آباد)، لنجان، مناطق صنعتی اصفهان، فلاورجان، کوهپایه، کبوتر آباد، لنجان (زرین شهر)، مبارکه و نجف آباد منجر می‌شود.

بنا بر اعلام اداره کل هواشناسی استان اصفهان سکون جوی تا آخر وقت امروز ادامه دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز