خبرگزاری کار ایران

در ۷ ماهه امسال رقم خورد؛

کشف ۲۱۴ میلیارد تومان کالای قاچاق در همدان

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۱۴۶۱

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان همدان گفت: در هفت ماه امسال بیش از ۲۱۴ میلیارد تومان کالای قاچاق کشف شده و نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۳ درصد افزایش داشته است.

به گزارش ایلنا از همدان، سرهنگ مجتبی محمدی امروز در جمع خبرنگاران، افزود: از این میزان کالای قاچاق کشف شده، ارزش ریالی ۲۴ پرونده بالای یک میلیارد تومان بوده که نسبت به سال گذشته ۷۵ درصد افزایش داشته، ارزش ریالی ۳۸ پرونده بین ۵۰۰ تا یک میلیارد تومان بوده که نسبت به مدت مشابه پارسال شش درصد افزایش داشته و ارزش ریالی ۳۳۳ پرونده بین ۱۰۰ تا ۵۰۰ میلیون تومان بوده که از لحاظ درصد افزایش نداشته است.

وی با بیان اینکه در این رابطه ۹۳۸ متهم دستگیر شده که ۹۰ درصد آنها غیربومی هستند، اظهار کرد: از ابتدای سال‌جاری تاکنون ۳۰۰ خوردوی شوتی به همراه ۲۹۲ نفر توقیف شده است که این افراد مبلغ ۴۵ میلیارد تومان وسیله را به صورت قاچاق جابه‌جا کرده‌اند.

محمدی با بیان اینکه استان همدان محل گذر خودروهای شوتی است، اضافه کرد: خودروهای شوتی از غرب و جنوب به سمت استان حرکت می کنند و مقصد نهایی آنها مرکز کشور است و کالایی در همدان دپو نمی‌شود.

وی با بیان اینکه یکی از برنامه‌های پلیس امنیت اقتصادی مبارزه با موضوع قاچاق کالا و ارز است و موضوع مهم در این زمینه شناسایی و توقیف خودروهای شوتی است، تصریح کرد: هدف پلیس امنیت اقتصادی، مبارزه با جرائم سازمان‌یافته است نه جرائم خُرد و در راستای مبارزه با زمین‌خواری، رباخواری، احتکار و اختلال در نظام تولید، قاچاق فرآورده‌های نفتی، قاچاق دارو، اشیاء قیمتی، قاچاق حیوانات، شیلات و محصولات کشاورزی ورود می‌کند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان همدان یادآور شد: از ابتدای سال‌جاری تاکنون ۱۲۸ پرونده جرائم اقتصادی به ارزش ارزش ریالی ۴۵۰ میلیارد تومان تشکیل شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته دو درصد افزایش داشته است.

وی تأکید کرد: از ابتدای سال تاکنون کشف ۵۲۴ هزار لیتر فرآورده نفتی و ۳۰۰ کارت سوخت کشف شده با ۴۴ درصد افزایش، ۵۴ هزار نخ سیگار با ۸۰ درصد کاهش، ۱۰۲ هزار قلم دارو با ۵۰ درصد کاهش، ۱۰ تن پوشاک غیربهداشتی تاناکورا با ۴۰۰ افزایش، ۸۶ هزار متر پارچه با ۳۵ درصد کاهش، ۷۶۲ دستگاه لوازم خانگی با ۱۵ درصد افزایش، ۴۵۰ تن مواد خوراکی با ۱۰ درصد کاهش، ۵۸ هزار قلم لوازم آرایشی و بهداشتی با ۵۵۲ درصد افزایش، ۴۸۰۰ کیلوگرم توتون و تنباکو با ۴۵۰ درصد افزایش، ۷۲ هزار دستگاه تجهیزات رایانه و الکترونیک با ۹۶۰ درصد افزایش را نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشته‌ایم.

محمدی با اشاره به کشف ۳۵۵ تن آرد قاچاق در استان، توضیح داد: طبق تبصره هفت ماده ۲۰ قانون مبارزه با قاچاق کالا تغییر وسیله به صورت نامتعارف برای قاچاق کالا یا حمل کالای قاچاق ممنوع است و حتی کشف در زمان نگهداری یا عدم حمل کالا جریمه دارد و در صورت عدم اصلاح به نفع دولت ضبط می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز