خبرگزاری کار ایران

روایت ایلنا از رنج ۱۷ ساله کارگران شرکت مخابرات راه دور؛

بلاتکلیفی در پرداخت معوقات ۵۰۰ میلیاردی بازنشستگان کارخانه آی آتی آی شیراز/ نتیجه کنسرسیوم ملموس نیست

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۰۵۷۰

​رئیس کانون بازنشستگان کارخانجات راه دور ایران -شیراز(ITI) گفت: با گذشت بیش از یک ماه از سفر رئیس جمهور به فارس هنوز نتیجه ملموسی در ارتباط با پرداخت مطالبات بازنشستگان کارخانه‌ آی تی آی مشاهده نشده است.

به گزارش ایلنا، روایت رنج کارگران کارخانه آی‌تی‌آی شیراز به موضوعی تکراری تبدیل شده است، ماجرای تعطیلی کارخانه‌ای که زمانی نان به سفره خانوارهای کارگران خود می برد و حالا ۱۷ سالی است که کارگران بازنشسته این کارخانه به دنبال حق و حقوق پرداخت نشده شان سرگردان سازمان‌های مختلف هستند و به هر دری هم که می‌زنند گشایشی نمی‌شود. 

۱۲۵ نفر از این کارگران عمرشان کفاف نداد و بدون  دریافت حق و‌حقوق قانونی خود چشم از دنیا بستند و مابقی نیز از جلسات تکراری خسته و از وعده‌های بی عمل رنجیده شده‌اند. 

در اردیبهشت ماه سال ۱۳۸۸ هیات اجرایی منتخب سازمان حمایت از صنایع کشور در کارخانه مخابرات راه دور در سفر استانی رئیس جمهور وقت مستقر شدند تا هم کارخانه را احیاء کنند و هم به وضعیت کارگران رسیدگی کنند که متاسفانه تاکنون موفقیت چندانی به غیر از کمک به مسئولین استانی جهت بازنشسته کردن کارگران نداشته‌اند.

در این رهگذر نزدیک به ۱۳۰۰ نفر کارگر بازنشسته این کارخانه هنوز مزایا، دستمزد و سنوات خود را بستانکار و ۱۲۵ نفر نیز بدون‌ دریافت حقوق قانونی خود چشم از دنیا بستند.  

این کارخانه در سنوات گذشته با خروارها مشکل قضایی و اجرایی باعث شد تا نان سفره کارگران این کارخانه قطع و عمر خیلی از آن کفاف باز پس گیری حقوق از دست رفته شان را ندهد.

در همین رابطه رئیس کانون بازنشستگان کارخانجات مخابراتی(ITI) راه دور  ایران - شیراز در گفت وگو با ایلنا اظهار داشت که کارخانه آی تی آی دارای مشکلات متعددی اعم از مشکلات قضایی و اجرایی بود که با پیگیری های مداوم دادگستری استان فارس توانست مشکل اصلی قضایی که موضوع مزایده کارخانه بود را بررسی و در چارچوب قانون اقدام به حل موضوع کند. 

بلاتکلیفی در پرداخت معوقات ۵۰۰ میلیاردی بازنشستگان کارخانه  آی آتی آی شیراز/ نتیجه کنسرسیوم ملموس نیست

هاشم شمشیری افزود: پس از اجرای مزایده، بانک ملی توانست برنده مزایده باشد و قرار است تا پس از تملک این کارخانه، بانک ملی عملیات احیای این کارخانه را مجدد از سر گرفته و این واحد تولیدی را به کنسرسیومی متشکل از کارخانه ITMC به عنوان شخصیت حقوقی دارای امکانات فنی و تخصصی و ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، شرکت آسیاتک و بنیاد برکت واگذار کند.

رئیس کانون بازنشستگان کارخانجات مخابراتی(ITI) راه دور  ایران - شیراز ابراز کرد: در حال حاضر نیز بخش‌های مختلف کارخانه ITI فعال و در حال تولید و تأمین تجهیزات مخابراتی است و روند فعالیت کارخانه پس از سفر رئیس قوه قضاییه با نظارت مستمر کارگروه قضایی ادامه دارد.

 وی افزود: مشکلات اجرایی کارخانه ITI در سفر رئیس دولت به فارس بازدید و تفاهم نامه‌ای با کنسرسیوم مذکور منعقد و به امضاء مسئولین از جمله رئیس بانک ملی ایران رسیده که این باید از طرف دولت پیگیری و اجرایی شود.

مطالبات جامانده ۱۳۰۰ کارگر بازنشسته از شهریور ماه سال ۸۵ تاکنون

شمشیری با بیان اینکه با گذشت بیش از یک ماه از سفر ریاست جمهوری متاسفانه هنوز نتیجه ملموسی در رابطه با حل معوقات بازنشستگان کارخانه مخابراتی راه دور ایران-شیراز مشاهده نشده، یادآور شد: مطالبات نزدیک  ۱۳۰۰ کارگر بازنشسته از شهریور ماه سال ۸۵ تا به الان حدود ۵۰۰ میلیاردتومان است که با احتساب خسارت تاخیر و تاییدیه توسط اجرای احکام این مبلغ با توجه به شاخص تورم قابل تغییر نیز است.

رئیس کانون بازنشستگان کارخانه آی تی آی  شیراز تاکید کرد: از مسئولین مربوطه استان به ویژه استاندار، رئیس کل دادگستری، دادستان مرکز استان فارس رئیس  سازمان صمت انتظار می‌رود که کارگران بازنشسته را تنها نگذارند و برای رسیدن هر چه زودتر  بازنشستگان به مطالبات به حق ۱۷ ساله خود تلاش کنند.

بلاتکلیفی در پرداخت معوقات ۵۰۰ میلیاردی بازنشستگان کارخانه  آی آتی آی شیراز/ نتیجه کنسرسیوم ملموس نیست

وعده‌هایی که عملی نمی‌شود

شمشیری متذکر شد: ۱۷ سال است که به من و همکارانم وعده می‌دهند و تا به امروز که چندین دولت، نماینده مجلس و استاندار در فارس تغییر کرده هیچکدام از وعده‌ها عملی نشده است.

وی ضمن ابراز تاسف از وضعیت موجود، تصریح کرد: طبیعی است که همکاران بنده به هیچکدام از قول و قرارها اعتماد نداشته باشند.

شمشیری با تاکید بر اینکه معوقات  و حقوق این بازنشستگان حدود ۵۰۰ میلیارد تومان تخمین زده می‌شود، یادآور شد: معاون رئیس جمهوری نیز در سفر دور دوم هیات دولت به فارس از این کارخانه بازدید و پس از آن در شورای اداری استان فارس و در حضور رئیس جمهور تفاهم‌نامه همکاری کنسرسیوم متشکل از شرکت های آسیا تک،  ستاد اجرایی فرمان امام و ITMC به امضا رسیده است.

وی گفت: مسئولان این کارخانه در حال راه اندازی دستگاه‌ها هستند تا نتیجه تصمیم کنسرسیوم به آنان ابلاغ شود.

رئیس کانون بازنشستگان کارخانجات مخابراتی(ITI) راه دور  ایران - شیراز در خاتمه اعلام کرد: ۱۲۵ نفر از بازنشستگان این کارخانه فوت شده‌اند و پرداخت مطالبات مابقی بازنستگان بر زمین مانده است، این در حالی است که ما نمی‌دانیم این کنسرسیومی که می‌گویند پا به میدان گذاشته چه موقع و چه زمانی به صورت عملی ورود و مطالبات‌مان را پرداخت خواهند کرد.

گزارش: آمنه سپهر

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز