خبرگزاری کار ایران

مدیرکل امور مالیاتی استان:

25 هزار میلیارد ریال مالیات بر ارزش افزوده در مرکزی پرداخت شد

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۰۱۴۹

مدیرکل امور مالیاتی استان مرکزی گفت: در 7 ماهه نخست سال جاری نزدیک به 25 هزار میلیارد ریال مالیات بر ارزش افزوده در این استان پرداخت شد. این رقم در مدت مشابه سال گذشته حدود 16 هزار و 393 میلیارد ریال بوده است. طبق قانون این مبلغ باید در راستای امور آبادانی و عمرانی شهرها و روستاها مصرف شود.

به گزارش ایلنا، سید بهاالدین میرمحمدی افزود: ماهیانه مبلغی به عنوان عوارض ارزش افزوده به حساب شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان واریز می‌شود. مالیات بر ارزش افزوده بر اساس جمعیت شهری و روستایی محاسبه و واریز مالیات هر ماه تا پانزدهم ماه بعد انجام می‌شود.

وی به موضوع چگونگی واریز مبالغ مالیات بر ارزش افزوده به حاسب روستاهایی که فاقد دهیاری هستند اشاره کرده و ادامه داد: در صورتی که روستاهایی فاقد دهیاری باشند این رقم به حساب فرمانداری‌های مربوطه واریز خواهد شد.

مدیرکل امور مالیاتی استان مرکزی اظهار داشت: در 7 ماهه نخست سال جاری در مجموع، 18 هزار و 854 میلیارد ریال به حساب شهرداری‌ها، 5458 میلیارد ریال به حساب دهیاری‌ها، 349 میلیارد و 765 میلیون ریال به حساب فرمانداری‌ها و 37 میلیارد و 599 میلیون ریال به حساب عشایر استان پرداخت شده است.

میرمحمدی تصریح کرد: بر اساس ماده 27 قانون مالیات بر ارزش افزوده، واحدهای تولیدی، صنعتی، معدنی و خدماتی آلاینده که به تشخیص سازمان حفاظت محیط‌‌زیست، حدود مجاز و استانداردهای زیست‌ محیطی را رعایت نمی‌‌کنند، مشمول عوارض سبز خواهند شد.

وی بیان داشت: این واحدها در صورتی که در مهلت زمانی که توسط سازمان مزبور برای آنها تعیین می‌‌شود، نسبت به رفع آلایندگی خود اقدام نکنند، بر اساس معیارهایی نظیر شدت، مدت، نوع و مکان آلایندگی مشمول عوارض سبز می‌ شوند که این رقم نیز به شهرداری یا دهیاری مربوطه پرداخت خواهد شد.

مدیرکل امور مالیاتی استان مرکزی تأکید کرد: مجموع عوارض آلایندگی پرداخت شده در 7 ماهه نخست سال گذشته 1838 میلیارد و 224 میلیون ریال و در 7 ماهه نخست سال جاری 1303 میلیارد و 916 میلیون ریال بوده است.

میرمحمدی ابراز داشت: میزان عوارض عمومی و متمرکز و گمرک در سال گذشته 14 هزار و 555 میلیارد و 546 میلیون ریال و در سال جاری نیز با احتساب عوارض نوشابه، 23 هزار و 323 میلیارد و 902 میلیون ریال بوده است. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز