خبرگزاری کار ایران

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان:

درمان از پرچالش‌ترین حوزه‌های استان قزوین است

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۹۹۴۱

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین گفت: درمان از پرچالش‌ترین حوزه‌ها است، قزوین هم از این نظر نسبت به میانگین کشوری در رتبه پایین‌تری قرار دارد و پیگیر تخصیص زمین برای درمانگاه مهرگان هستیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، مراسم سال‌روز تصویب قانون کار، صبح امروز با حضور کارگران، بازنشستگان، نمایندگان تشکل‌های کارگری استان و تعدادی از مسئولین در تالار شهر الوند برگزار شد.

عین‌الله کشاورز ترک در این مراسم گفت: ایجاد نظم و عدالت از اهداف قانون است، قانون کار از مهم‌ترین و حساس‌ترین قوانین است که اثرات بسیار زیادی دارد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین ادامه داد: انتظار داشتیم نمایندگان مجلس در این مراسم حضور داشته باشند تا مباحث این حوزه مطرح شود؛ البته در تمام جلسات دیگر حضور داشتند.

وی بیان کرد: از زمانی که قانون تصویب می‌شود باید نسبت به جامعه‌ای که آن را دربرمی‌گیرد، عادلانه باشد، قانون جدید باید از نظر حقوق‌دانان بررسی شود؛ چرا که برای سن‌ها و افراد مختلف، متفاوت است، همچنین باید از نظر اسلام هم سنجیده شود.

این مسئول عنوان کرد: مسکن کارگری از اولین مطالباتی است که مطابق با قانون کار آن را پیگیری می‌کنیم، کارفرماها موظف هستند برای مسکن اقدام کنند، این قانون در گذشته مورد توجه بود اما از آن غفلت شده و اثرات منفی داشته است.

وی ادامه داد: بیش از ۳۰ شرکت برای مسکن کارگری اعلام آمادگی کرده‌اند؛ اگر کارفرماها ورود جدی نداشته باشند باتوجه به تعداد نیروی کار با چالش مواجه می‌شوند.

کشاورز ترک اظهار کرد: تخصیص زمین برای درمانگاه مهرگان هم درحال پیگیری است و اگر راه و شهرسازی هم زمین ندهد، شهرداری محمدیه اعلام آمادگی کرده که از زمین‌های خود هبه کند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین گفت: قزوین در استفاده از کالابرگ الکترونیک رتبه اول را دارد و حدود ۵۸ هزار نفر از آن استفاده می‌کنند؛ اما مزایای استفاده از آن هنوز بین جامعه تبیین نشده است.

وی ادامه داد: برای امنیت غذایی کودکان، برای قزوین عدد مناسبی است، البته عدد آن محرمانه است و اعلام نمی‌شود.

این مسئول بیان کرد: در حوزه یارانه خیلی از خانواده‌ها را در دهک ده قرار داده بودند، شاخص‌ها دقیق نبود و با بررسی‌های انجام شده، یارانه تعداد زیادی از افراد در این ماه وصل خواهد شد.

وی اظهار کرد: باید بتوانیم بازرسین کار را تقویت کرد که مزایای خوبی را برای حوزه کارگری به همراه خواهد داشت و رسیدگی به پرونده‌ها به ۲۲.۵ روز کاهش پیدا کرده است.

کشاورز ترک ادامه داد: با حضور اتباع در شرکت‌های تولیدی به شدت برخورد می‌کنیم، میزان ارجاع ما به دادگاه‌ها در طبقه‌بندی مشاغل به ۴۰۰ درصد افزایش پیدا کرده است.

وی بیان کرد: اداره‌کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی به نیاز جامعه کارگری نیاز دارد و از تقویت تشکل‌های کارگری حمایت می‌کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز