خبرگزاری کار ایران

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد استان:

کتاب اولی‌ها و کتاب‌های حوزه زیست بوم قزوین حمایت می‌شوند

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۹۴۴۵

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین گفت: در بسته پیشنهادی حمایت از حوزه کتاب، یک بخش به کتاب اولی‌ها اختصاص دارد و بخشی هم کتاب‌های مربوط به زیست بوم قزوین است و امیدواریم به‌زودی این نوید را به‌عنوان کار انجام شده به جامعه فرهنگی و هنری و نویسندگان قزوینی اعلام کنیم.

به گزارش ایلنا، حسین براتی گفت: چرخه تولید و نشر کتاب یک مقوله فراسازمانی و فرا اداری است و کارهای این چرخه، خارج از سیستم‌های اداری دنبال می‌شود.

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین افزود: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حوزه کتاب نگاه تسهیل‌گری و حمایتی دارد و معمولاً یک سرفصل اعتباری در حوزه خرید برای حمایت از نشر منظور می‌شود که البته نقاط قوت و ضعف دارد و ادارات کل در استان‌ها از این محل اعتباری به‌صورت محدود و با توجه به اقتضائات اعتباری به فعالان حوزه نشر کتاب انجام وظیفه می‌کنند.

وی عنوان کرد: با تسهیلاتی که اخیراً فراهم شده جامعه نویسندگان و کتاب‌فروشان هم می‌توانند در صندوق توسعه هنر عضو شده و مورد حمایت قرار بگیرند و از مزایای بیمه‌های تکمیلی و عادی بهره‌مند شوند.

این مسئول ادامه‌داد: طرح "بهبود" یک طرح ملی است که با هدف به‌روزرسانی و پالایش اطلاعات جامعه هنرمندان عضو صندوق هنر اجرا می‌شود زیرا برخی افراد در سطح کشور از خدمات این صندوق بهره‌مند می‌شوند در حالی که از شرایط لازم برخوردار نیستند.

وی اضافه‌کرد: همکاران اداره کل ارشاد استان در این قضیه نگاه کارگشایی و دلسوزانه و تسهیل‌گری دارند و بر اساس الزامات قانونی عمل می‌کنند.

وی تأکید کرد: همکاران ما در معاونت فرهنگی اداره کل ارشاد کاملاً نگاه همراه‌گونه به جامعه نشر و تألیف کتاب دارند تا کتاب به‌دست مخاطبان برسد؛ البته چرخه فروش کتاب خصوصی و غیردولتی است و نیازمند ارتباط و تعامل مستمر مؤلفان با ناشران است.

براتی عنوان کرد: یکی از موضوعاتی که در دستور کار داریم و امیدواریم به توافق خوبی با شورای‌شهر و شهرداری قزوین برسیم درباره حمایت از حوزه کتاب است و در صورتی که به یک جمع‌بندی در این موضوع برسیم بخشی از دغدغه‌های موجود در حوزه کتاب برطرف می‌شود.

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین در ادامه از پیگیری‌های صورت گرفته از مسئولان وزارت ارشاد جهت برگزاری نمایشگاه کتاب در تقویم اجرایی استان خبر داد.

 وی بیان کرد: روستای کلج استان قزوین به‌عنوان روستای دوستدار کتاب در سطح کشور معرفی شد و هفته گذشته همزمان با شروع هفته کتاب با حضور مسئولان کشوری و استانی مورد تجلیل قرار گرفت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز