خبرگزاری کار ایران

رئیس مرکز بهداشت شهید بلندیان قزوین:

اجرای طرح "پویش ملی سلامت" در شهرستان قزوین آغاز شد

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۷۷۲۷

رئیس مرکز بهداشت شهید بلندیان شهرستان قزوین گفت: برای شناسایی و مراقبت بیماری‌های دیابت و پرفشاری خون و افزایش آگاهی مردم درباره این دو بیماری اجرای طرح "پویش ملی سلامت" در شهرستان قزوین آغاز شد.

به گزارش ایلنا، علیرضا مهرعلیان، با اشاره به طرح "پویش ملی سلامت" گفت: این پویش با شعار "آگاهی زودتر، مراقبت مؤثرتر" تا ۱۵ دی ماه امسال ادامه دارد.

رئیس مرکز بهداشت شهید بلندیان شهرستان قزوین ادامه‌داد: افراد بالای ۱۸ سال می‌توانند با مراجعه به مراکز خدمات جامع سلامت، پایگاه‌های سلامت و خانه‌های بهداشت، مراقبت و آموزش‌های لازم را دریافت کنند.

وی عنوان کرد: با مراجعه افراد، علاوه بر اینکه هزینه‌های درمانی خانواده‌ها کمتر می‌شود، می‌توان از ایجاد عوارض جبران‌ناپذیر، مانند سکته‌های قلبی، مغزی، کلیوی و قطع عضو بدن پیشگیری کرد.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان قزوین اظهار کرد: هدف اصلی این پویش شناسایی زودرس بیماران احتمالی، ارتقای سواد سلامت همه افراد و کاهش عوارض ناشی از این دو بیماری است.

وی ادامه داد: کادر سلامت، شامل بهورزان در خانه‌های بهداشت و مراقبان سلامت، در مراکز خدمات جامع سلامت و پایگاه‌های سلامت، برای اجرای هر چه بهتر این طرح در مناطق شهری و روستایی، آماده خدمت به مردم هستند.

مهرعلیان تأکید کرد: این طرح، فرصت مغتنمی است تا به مردم آموزش داده شود که مراقب سلامت خود باشند و خود مراقبتی را شروع کنند.

به گفته این مسئول یکی از موانع مهم در کنترل مؤثر فشار خون بالا و بیماری دیابت، آگاه نبودن افراد از بیماری خودشان است، در حالی که می‌توان فشار خون بالا را به‌سادگی، در منزل، یا در واحدهای سلامت، با انجام غربالگری، شناسایی کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز