خبرگزاری کار ایران

صحرایی:

۴۳۰ هزار میلیارد ریال برای اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان هزینه شد

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۶۳۶۸

وزیر آموزش و پرورش رتبه بندی معلمان را بزرگترین طرح آموزشی دولت سیزدهم دانست و گفت: ۴۳۰ هزار میلیارد ریال برای اجرای این طرح هزینه شد.

به گزارش ایلنا، «رضا مراد صحرایی» روز جمعه در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد اظهار کرد: وزارت آموزش و پرورش در دولت سیزدهم اقدامات تحولی جدی را انجام داده که مهمترین آنها اجرای قانون رتبه‌بندی معلمان بود.

وی تصریح کرد: آینده هر کشوری در آموزش و پرورش خلاصه می شود و به هر میزان به این بخش ارزش داده شود به همان میزان نیز راه توسعه هموار می شود.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: مادران، پدران و وزرای آینده از دل این مجموعه بیرون می آیند و این خود اهمیت مدرسه و نقش معلم را به خوبی نمایان می کند.

وی معلمان را کلیدی ترین عناصر تحول دانست و گفت: کشوری که معلمان را تکریم می کند، آینده خود را تضمین کرده است.

مراد صحرایی ادامه داد: منزلت معلم با معیشت آنان گره خورده است و معلمان همیشه شأن خود را حفظ کرده اند و بنده از هر فرصتی برای احیای منزلت معلم استفاده می کنم.

وی افزود: دولت سیزدهم در اجرای طرح رتبه بندی معلمان بلندنظر است و این طرح را که در دولت قبلی اجرا نشد را به نتیجه رساند و منزلت معلم را حفظ کرد.

وزیر آموزش و پرورش گفت: معلم نباید سرکلاس چیزی غیر از دغدغه تحصیل داشته باشد و اگر شرایط معلمان درست شود، موقعیت کشور نیز بهبود می یابد چرا که این قشر سرمایه های نظام محسوب می شوند.

وی بیان کرد: ۵۷۲ هزار نفر به طرح رتبه بندی خود اعتراض داشتند و برطرف کردن این مشکلات در حال پیگیری است.

وزیر آموزش و پرورش افزود: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده، امسال یک میلیون دانش آموز به مناطق عملیاتی و جنگی کشور اعزام می شوند.

وی اضافه کرد: سپاه پاسداران و وزارت آموزش و پرورش در زمینه اعزام دانش آموزان تعامل خوبی با هم دارند و امسال نیز اعزام از مهرماه آغاز شده و تا پایان سال تحصیلی ادامه دارد.

صحرایی در ادامه خاطرنشان کرد: پرداخت پادش بازنشستگان که شروع آن از نیمه دوم سال آغاز شده در حال پرداخت است و سعی می کنیم تا پایان سال همه آن پرداخت شود.

وی عنوان کرد: رسیدگی جدی به مشکلات شبانه روزی و مدارس عشایری و کم برخوردار در اولویت قرار دارد و خوشبختانه شرایط آموزشی این جامعه نیز رو به بهبود است.

برنامه ریزی برای اجرای ۱۲۶ طرح آموزشی در خراسان شمالی

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: اجرای ۱۲۶ طرح مدرسه سازی در خراسان شمالی برنامه ریزی شده است و چهره بسیار متفاوتی در سال های آینده در حوزه آموزش این استان رقم خواهد خورد.

وی ادامه داد: مصوبات سفر رهبری برای اجرای طرح های آموزشی خراسان شمالی برکتی بزرگ است و این طرح ها تا چهار سال آینده تکمیل خواهد شد.

صحرایی افزود: خراسان شمالی توانمندی های زیادی در زمینه کشاورزی دارد و آنچه که در این استان در حال رقم خوردن است گواه یک آینده خوب را می دهد و از استان هایی است که به جد در حوزه های آموزشی و دانشگاه فرهنگیان ورود کرده است.

وی بیان کرد: چندین مرکز تربیت معلم قبل از تاسیس این استان وجود داشته است و باید این مراکز فرهنگی و آموزشی تقویت شوند.

دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد و افتتاح چند طرح آموزشی و ورزشی از برنامه های سفر یکروزه وزیر آموزش و پرورش و هیات همراه به خراسان شمالی است.

به گزارش ایلنا، در سال تحصیلی جاری بیش از ۱۹۳ هزار دانش آموز در بیش از ۲ هزار باب آموزشگاه زیر نظر ۱۹ هزار معلم تحصیل می کنند.

استان خراسان شمالی با یک میلیون نفر جمعیت به مرکزیت شهرستان بجنورد در شمال شرق ایران است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز