خبرگزاری کار ایران

دادستان بندرعباس خبر داد؛

اجرای طرح ضربتی جمع آوری قلیان سراهای غیر مجاز در ساحل بندرعباس

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۶۱۷۵

دادستان مرکز استان هرمزگان از اجرای طرح ضربتی جمع آوری قلیان سراهای غیر مجاز در ساحل بندرعباس خبر داد.

به گزارش ایلنا، عارف اکبری با اشاره به اجرای طرح ضربتی جمع آوری قلیان سراهای غیر مجاز در ساحل بندرعباس، گفت: این اقدام در راستای اجرای قانون و صیانت از بهداشت عمومی انجام شد.

وی افزود: پس از مطرح شدن شکایت‌های مردمی و درخواست‌های مکرر از دستگاه قضایی با تأکیدات رئیس کل دادگستری استان هرمزگان برخورد با مراکز عرضه قلیان در مکان‌های عمومی به ویژه ساحل بندرعباس در دستور کار دادستانی بندرعباس قرار گرفت و در کوتاهترین زمان ممکن تعداد قابل توجهی از قلیان‌ها از این مراکز جمع آوری شد.

به گفته این مقام قضایی، عرضه قلیان به عنوان یک خطر جدی برای سلامت افراد جامعه یکی از مصادیق اقدامات خلاف قانون است. اکبری یادآور شد: دستگاه قضایی به مردم اطمینان می‌دهد که با عوامل تهدیدکننده سلامت و بهداشت عمومی با قاطعیت و بدون اغماض برخورد کند.

وی اجرای قانون منع استعمال مواد دخانی در اماکن عمومی با همکاری شبکه بهداشت و دیگر دستگاه های متولی را راهکاری مناسب به منظور حفاظت از سلامت جامعه و پیشگیری و مقابله با شیوع برخی امراض مسری برشمرد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان هرمزگان همچنین با هشدار جدی به واحد های صنفی متخلف به دلیل عدم رعایت نکات بهداشتی تأکید کرد: در راستای دستورالعمل نظارت و پیگیری حقوق عامه به منظور پیگیری و نظارت بر حسن اجرای قوانین و همچنین ضرورت انجام اقدامات لازم در جهت مراقبت و صیانت قانونمند از حقوق عمومی با هدف پیشگیری از مخاطرات برای شهروندان، از پلیس اماکن عمومی و دیگر دستگاه های متولی خواسته شده است در صورت مشاهده هرگونه تخلف حین بازرسی به سرعت با همکاری عوامل مرکز بهداشت، اقدامات لازم را انجام دهند و نتیجه را به دادستانی اعلام کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز