خبرگزاری کار ایران

یک مسئول:

در بعضی نقاط بروجرد فرونشست زمین بیش از ۱۲ سانتی‌متر است

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۵۹۴۲

فرماندار بروجرد گفت: در بعضی نقاط شهرستان فرونشست زمین بیش از ۱۲ سانتی‌متر است.

به گزارش ایلنا، مسلم مرادی امروز چهارشنبه در همایش دهیاران بروجرد که در سالن جلسات فرمانداری شهرستان برگزار شد،  با تاکید بر اینکه مدیران باید برای مردم جهاد تبیین کنند، اظهار داشت: جریان مقاومت در کل منطقه وجود دارد و نشانه‌های محو شدن اسرائیل را هر روز می‌بینیم و کشور ما هم در اوج اقتدار سیاسی، امنیتی و اقتصادی قرار دارد.

وی بیان کرد: کارها باید با نیت و جهت رضای خدا انجام شود حکومت ما یک حکومت دینی است تنها حکومت و انقلاب دینی هستیم که بر اصول خود پابرجاست و به پیش می‌رود باید شکرگذار باشیم و تلاش کنیم که عالمانه و متعهدانه کار را به پیش ببریم.

فرماندار بروجرد با اشاره به اینکه یکی از وظایف دهیاری نظارت است، افزود: دهیاران باید سیاست‌های دولت را پیگیری و انجام دهند.

مرادی با بیان اینکه در بعضی نقاط شهرستان فرونشست زمین بیش از ۱۲ سانتی‌متر است، اظهار کرد: در بعضی از نقاط زمین نشست کرده و چنانچه اوضاع به همین منوال پیش برود احتمال رانش زمین وجود دارد.

وی تصریح کرد: یک هزار و ۹۰۰ حلقه چاه مجاز در شهرستان وجود دارد که باید آب این چاه‌ها مدیریت شود همچنین تعدادی چاه غیرمجاز در اشترینان وجود دارد که دهیاران باید بر آنها نظارت داشته باشند.

فرماندار بروجرد خاطرنشان کرد: مسئله آب باید در اولویت اول قرار گیرد و تمام چاه‌های شهرستان طبق قانون کنتور هوشمند داشته باشند اگر در مصرف آب نظارت نباشد در چندسال آینده ممکن است شهرستان با مشکل آب روبرو شود.

مرادی خاطرنشان کرد: حدود ۸۰ چاه که برق آنها قطع شده‌اند ۲۴۹ پرونده تخلفاتی تشکیل شده و ۴۰۰ کدملی افراد که استفاده غیرقانونی داشتند مسدود شده ولی مسئله همچنان حل نشده و در این راستا باید گفتمان انجام شود.

وی به مضرات کشت برنج و سیب زمینی برای زمین اشاره کرد و افزود: با توجه به مشکل کمبود آب متاسفانه در برخی روستاها آبیاری با آب شرب انجام می شود که باید با این مساله برخورد صورت گیرد و دهیاران در این خصوص با مردم صحبت کنند.

معاون استاندار لرستان ادامه داد: دهیار نقش مدیر و اجرا کننده را دارد و یک دهیار قوی مسائل را احصا و با توجه به ظرفیت‌هایی که در روستا وجود دارد اولویت‌بندی انجام می‌دهد.

مرادی اضافه کرد: در برخی روستا وضعیت بهداشت خوب نیست و در سطح روستاها زباله و فضولات وجود دارد وقتی روستاها زیبا شود باعث مهاجرت معکوس می‌شود.

وی به اهمیت مساله آرد اشاره کرد و گفت: مسئله آرد و نان بسیار حائز اهمیت بوده آردی که دست نانوایی‌ها است امانت دولت در دست مردم است دهیار باید بر نانوایی‌های روستا نظارت کند.

فرماندار بروجرد با اشاره به انتخابات اسفندماه، افزود: دهیاران در انتخابات باید بی‌طرف باشند چون این امر باعث حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌های رأی می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز