خبرگزاری کار ایران

مدیر کل بحران لرستان خبرداد:

رانش زمین در شهرستان الیگودرز و خسارت به جاده‌های منطقه/ نگرانی از احتمال زیر آب رفتن ۴ روستا

asdasd
کد خبر : ۷۱۸۱۳۲

مدیرکل مدیریت بحران استانداری لرستان از رانش زمین در شهرستان الیگودرز خبرداد و گفت:به دلیل مسدود شدن مسیر رودخانه احتمال دارد سدبالادست این منطقه طغیان کرده و ۴ روستا به زیر آب برود.

 به گزارش خبرنگار ایلنا، غلامرضا آقا میرزایی درباره رانش زمین در محور شهرستان الیگودرز گفت: بارش سنگین برف موجب رانش زمین در محور این شهرستان به زز و ماهرو و تخریب حدود ۳۰۰ متر جاده شده است.

آقا میرزایی افزود: بر اثر رانش جاده در این مسیر حدود ۴۰۰ میلیون متر مکعب خاک وارد دره شده که این موضوع مسیر رودخانه را مسدود کرده است.
 
مدیرکل مدیریت بحران استانداری لرستان گفت: این رانش زمین موجب مسدود شدن راه ۱۴۰ روستای زز و ماهرو با جمعیتی بالغ بر ۲۰ هزار نفر شده که با این شرایط اهالی ناگزیر هستند از مسیر سپیددشت تردد کنند.
 
وی عنوان کرد: این حادثه موجب قطع برق و فیبر نوری منطقه شده است. یکی از نگرانی ها این است که احتمال دارد در صورت برگشت آب، سد بالا دست پر شده و مجتمع پرورش ماهی ۳۵۰ تنی و ساختمان راهداری را تخریب کند.

آقا میرزایی گفت: همچنین احتمال دارد در صورت پر شدن سد دیوار هایل که سد بر روی آن قرار دارد تخریب‌شده و پس از آن طغیان سد و رودخانه به یک مجتمع هزار تنی و ۴ روستا و همچنین تأسیسات پروژه قم رود آسیب جدی وارد کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز