خبرگزاری کار ایران

ایلنا از البرز گزارش می‌دهد؛

اهالی شهرک ابریشم کرج، مستأصل میان وعده‌های مسئولان+فیلم

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۱۰۴۳

با افزایش جمعیت، شهرک‌های جدید برای جذب سرریز جمعیتی در مجاورت این شهرهای بزرگ، احداث شدند. شهرک جدید ابریشم نیز برای کاستن از مشکلات جمعیتی کلانشهر کرج در مجاورت این شهر احداث شد ولی بعد از یک دهه، ساکنان دچار ضعف مدیریتی این شهرک مسکونی شدند و مستأصل میان وعده‌های مسئولان در انتظار اتفاق جدید برای شهرک جدید ابریشم هستند.

به گزارش ایلنا از البرز ، با گذشت حدود ۱۰ سال از کلنگ احداث شهرک ابریشم که بیخ گوش کرج، در چهارباغ به زمین زده شد انتظار می‌رفت این شهرک به دلیل موقعیتی که دارد بار عمده مسکن مهر استان را بر دوش بکشد. بعد از چند سال که گذشت و زیرساخت‌ها فراهم نشد، با اعتراض اهالی این شهرک رو به توسعه مسئولان شهری و استانی به فکر افتادند و طرح توسعه زیرساخت ها را کلید زدند.

امروز می‌توان گفت با احداث چند باب مدرسه، مرکز آموزشی، نانوایی، درمانگاه و ... تا حد زیادی شهرک ابریشم به استانداردهای مطلوب نزدیک‌تر شده است.

مجتمع محک شهرک ابریشم این روزها در محافل شهری و استانی سر و صدای زیادی به پا کرده است، زیرا با اینکه قریب یک سال از حل شدن بخش عمده‌ای از مشکلات حقوقی ناشی از تعارض سازمان راه و شهرسازی استان البرز با پیمانکار پروژه می‌گذرد و خودمالکیتی است، از لحاظ امکانات، رفاه و زیرساخت ها عقب افتادگی زیادی دارد. 

سال‌هاست ساکنان این مجتمع شهرک ابریشم واحدهای مسکونی خود را تحویل گرفته اند ولی به دلیل کمبودها و کاستی‌های موجود با مشکل مواجه هستند. به سرانجام نرسیدن بخش بیشتر طرح‌های اجرایی مسکن مهر به‌ویژه در شهرک ابریشم (پیش تر در قالب مسکن مهر و به تازگی در قالب نهضت ملی مسکن)  به گرانی مصالح و تأمین زیرساخت های لازم مربوط می‌شود، به طوری که تأخیر و تعلل در اجرای برخی از طرح‌ها مردم را به ستوه آورده است.

مسکن مهر شهرک ابریشم هرچند بخش عمده ای از مشکلاتش حل شده است، ولی مسئولان چهارباغ و استان البرز با سیلی از وعده های امروز و فردا زیر بار حل مشکلات مجتمع محک با 480 واحد مسکونی نمی روند. این در حالی است که قرار بود خانه های مردم در سال 1398 تکمیل و تحویل متقاضیان شود، اما بخش عمده‌ای از آن در عمل محقق نشده است.

به گفته چند تن از ساکنان این واحدهای مسکونی نشان می دهد حتی برخی واحدهای مسکن مهر در سال های گذشته نیمه‌ تمام به متقاضیان تحویل شد و تهویه، آسانسور و کپسول مهار آتش از سوی پیمانکار در بلوک ها نصب نشده است.

متقاضیان مجتمع محک شهرک ابریشم که بیشترشان از اقشار کم درآمد جامعه هستند، می‌گویند با توجه به مشکلات اقتصادی و افزایش قابل توجه قیمت اجاره خانه، چاره‌ای جز تحویل خانه‌های نیمه تمام نداشتند، اما اکنون از کیفیت نامطلوب واحدهای مسکن مهر، کمبود فضای سبز، نبود امکانات فرهنگی، بهداشتی و خدماتی انتقاد دارند و خواستار تسریع در رفع مشکلات هستند.

در گذشته بارها گزارش‌هایی از کم و کاستی‌های واحدهای مسکونی مجتمع محک شهرک ابریشم کرج در رسانه‌های مختلف بازتاب داده شده بود، اما در مورد اخیر یکی از ساکنان مطالبی مطرح کرد که بازتابش عمق فاجعه بار شرایط زندگی اهالی این واحدها را نشان می‌دهد.

‌آپارتمان‌های این مجتمع مسکونی چهار طبقه و بخش عمده‌ای از آنها فاقد آسانسور هستند و تصور پیاده طی کردن پله‌های طبقات ذهن را خسته و کلافه می‌کند، حال آنکه در این مجتمع افراد معلول، ناتوان جسمی و حتی جانباز سکونت دارند. همه این مشکلات ناشی از محقق نشدن سیل وعده‌های شرکت پیمانکار پروژه در نصب آسانسورهاست.

به گفته یک شهروند البرزی، در حالی خانواده‌ها در واحدهای این مجتمع مسکونی ساکن هستند، هنوز گچ کاری ورودی ساختمان یا حتی در ورودی چندین واحد انجام یا نصب نشده است.

وی ادامه داد:‌ خسارت به واحدها ناشی از بارندگی سال گذشته تنها به منازلی که افراد در آن ساکن هستند، خلاصه نمی‌شود و واحدهایی که کسی در آنها سکونت ندارند به دلیل نفوذ رطوبت ناشی از آب باران تخریب شده‌اند.

علاوه بر این، در آستانه فصل بارندگی‌ها قرار داریم و نیمه آسفالتی که سال‌ها پیش در مجتمع شده بود، این روزها به جاده خاکی تبدیل شده و با اندک نم بارانی مشکلات فراوانی را برای تردد و زیبایی بصری شهرک ابریشم ایجاد می‌کند. 

اهالی مجتمع محک شهرک ابریشم می‌گویند: زیرسازی و آسفالت، محوطه سازی، نصب آسانسورها و تخلیه دپوی پارکینگ مجتمع جز وعده هایی بوده است که تنها در دو ماه اخیر فرماندار چهارباغ، معاونت راه و شهرسازی استان البرز، مدیرکل راه و شهرسازی استان البرز و حتی استاندار داده‌اند، ولی هیچ یک از وعده‌ها محقق نشده است. 

در یکی از آخرین موارد، در جلسه‌ای که ماه گذشته در فرمانداری چهارباغ برگزار شد، معاونت راه و شهرسازی استان البرز به پیمانکار پروژه ضرب الاجل داده بود تا پایان مهرماه تمام آسانسورهای پروژه محک نصب و تا مرحله استاندارد تحویل داده شود، ولی این وعده نیز محقق نشد و هیچ اتفاقی نیفتاد.

علاوه بر این، چند هفته پیش فرماندار چهارباغ در سامانه «سامد» دولت به سه شهروند و اهالی مجتمع محک شهرک ابریشم وعده داده بود مشکلات محک تا آخر مهرماه حل شود، ولی این وعده نیز تاکنون محقق نشده است.

در واقع، مسئولان شهری و استانی البرز و چهارباغ، مردم را با سیلی از وعده‌ها به آینده حواله می‌دهند و هیچ یک از وعده های‌شان که لبخند رضایت بر لب مردم بنشاند، عملی نمی‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز