خبرگزاری کار ایران

ایلنا از کرج گزارش می دهد؛

ساکنان خیابان ابوذر در آق تپه، سال‌هاست با مشکل آبگرفتگی دست و پنجه نرم می کنند/ پول می‌گیرند به راحتی ساخت و ساز غیر مجاز می‌کنند+فیلم

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۰۳۰۸

بارندگی خوب است اما نه برای ساکنان حاشیه شهر کرج به خصوص مردم خیابان ابوذر واقع در دوم غربی آق تپه کرج که اگر باران ببارد، خانه هایشان با دریاچه ای از آب و پساب، محصور می شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از البرز، ساکنان خیابان ابوذر واقع در دوم غربیِ آق تپه در شهر کرج که جزو محله های محروم و کم برخوردار است با وجود بیشترین تراکم جمعیت و کمترین خدمات شهری، حدود ۸ سال با مشکل ابگرفتگی  دائمی در کنار خانه های خود روبرو هستند. این مردم با وجود وعده های مسئولان شهر و استان، سال هاست منتظر حل و فصل مشکلاتشان هستند که آثار آن اغلب تا داخل خانه هایشان نیز دیده می شود.

از فصل برف و باران، بگذریم، کمتر از دو ماه دیگر که تابستان شروع می شود، آبگرفتگی همچنان با بوی نامطبوع و حشرات موذی، این محله را پُر می کند. این روزها که بارندگی نداریم اگر گذرتان به کوچه های خیابان ابوذرِ آق تپه برسد، شاهد آبگرفتگی خواهید بود که با گرم شدن هوا، شرایط مساعدی برای تجمع حشرات و منشاء بوی نامطبوع و بیماری خواهد بود. ساکنان خیابان ابوذر در آق تپه، سال‌هاست  با مشکل آبگرفتگی دست و پنجه نرم می کنند/ پول می‌گیرند به راحتی ساخت و ساز غیر مجاز می‌کنند+فیلم

خانواده‌ها در این منطقه، بیش از خود، نگران و شرمنده فرزندان‌شان هستند که در کوچه‌های پساب گرفته ابوذر با بیشترین آسیب از محرومیت والدین با مشکلات خدمات‌ شهری، روبرو هستند که از نگاه مسئولان شهر و استان به دور مانده است.

یکی از شهروندان در ارتباط با دغدغه مردم این خیابان گفت: چندین سال است که مکافاتِ زندگیِ حاشیه شهر را تحمل می کنیم اما اگر قرار باشد با تمام کمبودهای این منطقه بسازیم؛ جلوی آبگرفتگی و سیلابی شدن کوچه و خیابان و بوی نامطبوع آن را نمی توانیم بگیریم.

او که معتقد است راه حل این آبگرفتگی ها، تخریب یکی از خانه های انتهای خیابان ابوذر است، ادامه داد: شهرداری به ما گفته "باید با صاحب خانه هماهنگ باشید که از زیر خانه کانال بکشید" اما در واقعیت این راهکار منطقی نیست و هیچ مالکی قبول نمی کند از زیر خانه اش نهر آب جاری شود.

اهالی این محله همگی تاکید کردند که این واحد مسکونی، متعلق به خانمی بود که منزلش را زیر قیمت به شهرداری فروخت تا با تخریب آن، مشکل محله حل و فصل شود اما شهرداری به طور غیرقانونی این خانه را مجدد به فرد دیگری واگذار کرد و به‌رغم اینکه مجوز ندارد اما در حال ساخت و ساز غیر اصولی است. دراین منطقه بساز بفروش ها به شهرداری پول می دهند و ساخت و ساز غیر اصولی می کنند.

آنها می گفتند: با کمترین بارش برف و باران و علاوه بر آن با شست و شوی داخل منازل، آبگرفتگی شدید در کوچه ایجاد می شود به حدی که آب جاری آلوده در کوچه همیشه جاری است.‌ اغلب مردم جلوی درِ ورودی خانه های خود را با آجر و سیمان، سد کرده اند یا از کیسه های شن و ماسه، استفاده می کنند که آب فاضلاب، زندگی آنها را از بین نبرد.

شهردار گفته برای حل مشکل باج می‌خواهند

یکی از اهالی محل در پاسخ به سئوال خبرنگار ایلنا مبنی بر اینکه چرا برای حل مشکل به  شهرداری مراجعه نمی کنید، گفت: هفته گذشته به همراه چندین نفر از اهالی محل به دفتر شهردار کرج مراجعه کردیم اما با کمال تعجب یکی از مدیران ارشد شهرداری به ما   گفت   برای حل  مشکل باید باج بدهیم.

به گفته اهالی منطقه، آنها می‌خواستند وقتی زمان سفر  رئیس جمهور به کرج   برای رفع مشکل از او بخواهند به دادشان برسد اما شهردار کرج قول داده بود که خودش مشکل ساکنان خیابان ابوذر را رفع می‌کند که تا کنون خبری نشده است.

این مردم که رطوبت تا داخل اتاق هایشان رسیده بود و بوی نم در اتاق های تنگ و تاریکشان حس می شد، گفتند: استاندار البرز، معاون استانداری و فرماندار هم از این منطقه بازدید کرده اند  اما  با وجود قول مساعد برای رفع مشکل همچنان مشکلات پابرجاست.

یکی دیگر از اهالی که برای مشکلات محله، بارها به شهرداری مراجعه کرده بود، گفت: مدیران شهری اگر نمی توانستند مهاجرت به شهرها را مدیریت کنند باید حداقل از ۲۵ سال گذشته، نسبت به ساخت و ساز در حاشیه شهری با جدیت برخورد می کردند  تا این وضع بوجود نیاید.

دلالان به راحتی ساخت و ساز غیر مجاز می کنند

این شهروند در پاسخ به سئوال خبرنگار ایلنا مبنی بر چگونگی ساخت و ساز غیر اصولی در منطقه آق تپه، می گوید: ساخت و ساز در این منطقه از عهده هر سازنده ای بر نمی‌آید  اما دلالان می توانند به راحتی کار کنند. امروز اگر کسی بخواهد ساخت و ساز غیر اصولی انجام دهد باید واسطه های گردن کلفت را در شهرداری پیدا کند که بتواند  در شهرداری  به راحتی رفت و آمد کند تا مجوز ساخت را بگیرد.

گزارش: معصومه امین زاده

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز