خبرگزاری کار ایران

رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای شهر یزد:

عوارض نوسازی و سایر عوارض شهری منصفانه تعیین شود

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۸۷۸۷

رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر یزد گفت: مقرر شد کار گروهی تشکیل شود و ضریب p ارزش منطقه ای دارایی با یک بررسی دقیقتری تعیین شود تا مردمی که قرار است عوارض شهری را پرداخت نمایند با افزایش قابل توجه عوارض مواجه نشوند.

به گزارش ایلنا از یزد، محمدمهدی نیکونژاد اظهار داشت: در سال گذشته خروجی کار و مبلغی که مردم برای عوارض باید پرداخت می‌کردند در مقایسه با سال‌های قبل رقم قابل توجهی بود که گاها تا چندین برابر افزایش پیدا کرده بود و علی رغم اینکه شورا، شهرداری را مکلف کرد در عوارضی که از مردم اخذ می‌کند فرمول‌های محاسباتی خود را تعدیل کند ولی با این حال فشار زیادی به مردم تحمیل شد.

وی افزود: اکنون در صدد هستیم تا محاسبه عوارض مجدد تعدیل شود و در جلساتی که قرار است ضریب p دارایی مشخص شود کارشناسان شهرداری هم حضور داشته باشند تا بتوانند با تفاهم نرخ p ارزش منطقه ای محلات مختلف شهر یزد را استخراج کنند.

نیکونژاد ادامه داد: طبق قانون درآمدهای پایدار، از ابتدای سال ۱۴۰۱ ضریب p دارایی ملاک محاسبه نرخ تعرفه عوارض شهرداری است، علی الرغم اینکه p دارایی را در محاسبات عوارض گنجانده‌ایم اما وقتی مواجه شدیم که خروجی آن که تعیین نرخ عوارض بود فشار سنگینی بر مردم وارد کرد بنا به تصمیم شورای اسلامی شهر یزد، شهرداری موظف شد که ضریب خود را کاهش دهد و حداکثر تا ۲۵ درصد افزایش نسبت به سال گذشته  بیشتر افزایش نیابد.

رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر یزد بیان کرد: درخصوص تعرفه مالیات اصناف و بازاریان هم جمعی از کسبه شهر یزد گلایه هایی را داشتند که سال ۱۴۰۱ نسبت به سال گذشته افزایش قابل توجهی داشت.

وی خاطرنشان کرد: از طرفی سایر هزینه های مربوط به واحد های تجاری از قبیل اجاره بها، قبوض آب، برق و گاز و تورم و پایین آمدن قدرت خرید مردم و ...  به گونه ای است که افزایش تعرفه مالیات اصناف ، فشار مضاعفی را بر مغازه داران وارد میکند لذا تاکید شد برای سال آینده تعرفه مالیات به گونه ای باشد که متناسب با نوع درآمد و درنظر گرفتن جمیع شرایط و مطالبات درنظر گرفته تعیین شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز