خبرگزاری کار ایران

مدیرکل شیلات لرستان:

۵۳۴ مزرعه ماهیان سردآبی در استان وجود دارد

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۴۱۲۱

مدیرکل شیلات لرستان گفت: در حال حاضر ۵۳۴ مزرعه ماهیان سردآبس در استان وجود دارد.

به گزارش ایلنا، کیارش بیرانوند در حاشیه آیین پایانی نمایشگاه خوشه آبزی پروری لرستان، اظهار کرد: نمایشگاه خوشه آبزی پروری با حمایت شرکت شهرک های کشاورزی استان برگزار و محصولاتی که بر پایه ماهی در استان تولید می شود، در این نمایشگاه عرضه شد.

وی با اشاره به عرضه مستقیم ماهی در این نمایشگاه، افزود:‌ به دلیل پایین بودن سرانه مصرف آبزیان در استان، این محصولات به صورت مستقیم و بدون واسطه به خریداران عرضه شد.

مدیرکل شیلات لرستان بیان کرد: به دنبال راهکارهایی هستیم که محصولات آبزیان با قیمت مناسب تر در اختیار مصرف کنندگان قرار گیرد و ظرفیت های آبزی پروری لرستان نیز توسعه و تولیدات استان به مصرف داخلی برسد.

بیرانوند با بیان اینکه مصرف آبزیان با سلامت مردم ارتباط مستقیمی دارد، افزود: هرچقدر مصرف آبزیان افزایش پیدا کند، سلامت مردم نیز به همان میزان افزایش خواهد یافت.

وی تصریح کرد: این نمایشگاه با همکاری شبکه خوشه آبزی پروری، شبکه فروش آبزیان، شرکت شهرک ها، کنسرسیوم صادراتی عسل، شیلات لرستان، شرکت صفا سبز ماداکتور، جهاد کشاورزی و سازمان مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی به مدت سه روز از ۱۱ تا ۱۴ مهرماه در دریاچه کیو خرم آباد برای نخستین بار برگزار شد.

مدیرکل شیلات لرستان با اشاره به اینکه این استان در بین استان های غیرساحلی رتبه نخست تولید آبزیان را دارد، تصریح کرد: در حال حاضر ۵۳۴ مزرعه ماهیان سردآبی، ۷۸ مزرعه ماهیان گرمابی ، ۴۸ مزرعه ماهیان زینتی، پنج مزرعه ماهیان خاویاری، ۲ مزرعه پرورش زالو و ۳۶ مزرعه تکثیر در این استان فعال است.

وی افزود: هم‌اکنون حدود ۳۲ هزار تُن ماهی خوراکی در استان تولید می شود که پیش بینی می شود تا پایان امسال این ظرفیت به ۳۵ هزار تُن افزایش پیدا کند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز