خبرگزاری کار ایران

معاون جهاد کشاورزی استان:

مزایای اقتصادی و سلامت محور مرغ سایز در قزوین مغفول مانده است

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۵۴۳۸

معاون توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: مزایای اقتصادی و سلامت محور مرغ سایز در جامعه تولیدکننده و مصرف کننده این استان مغفول مانده است.

به گزارش ایلنا، مجید رحمانی با اعلام این خبر افزود: این استان به عنوان پایلوت تولید مرغ سایز در کشور انتخاب شده و باید در رابطه با اهمیت آن اطلاع رسانی کرد.

معاون توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین اضافه کرد: تولید و استفاده از مرغ سایز در کشور علاوه بر مزایای اقتصادی در واحدهای تولیدکننده و استفاده بهینه از امکانات، برای سلامت مصرف کنندگان مفید است.

وی با بیان اینکه وزن استاندارد لاشه مرغ باید بین یک‌هزار و ۶۰۰ تا یک‌هزار و ۸۰۰ کیلوگرم باشد، گفت: ضریب تبدیل خوراک طیور در ایران به نسبت کشورهای پیشرو از بهره‌وری مناسبی برخوردار نیست و تولید با وزن بالا سبب شده تا اقبالی برای صادرات این محصول وجود نداشته باشد.

این مسئول با بیان اینکه ایران در رتبه هفتم تا دهم تولید گوشت مرغ جهان قرار گرفته است، گفت: در جهان ۹۵درصد مرغ تولید شده لاشه‌ای به وزن یک‌هزار و ۲۰۰ تا یک‌هزار و ۴۰۹ کیلوگرم دارد که در وزن یک‌هزار و ۸۰۰ تا ۲ هزار و ۲۰۰ کیلوگرم کشتار می‌شود.

وی به تشریح فواید استفاده از مرغ سایز اشاره کرد و گفت: با افزایش سن مرغ، وزن مرغ بالا رفته و در نتیجه پروتئین آن کاهش می‌یابد، این درحالی است که کشتار مرغ در سن ۴۰ روز میزان پروتئین گوشت را ۴۷ درصد و در ۶۰ روز این مقدار را با کاهش بسیار محسوسی همراه می‌سازد و افزایش سن مرغ و کشتار آن در سن بالا به افزایش چربی‌های مضر گوشت منجر شده و برای سلامت انسان مضر است.

رحمانی یادآور شد: تولید و مصرف مرغ سایز یکی از ضرورت‌های امروز جامعه است که در این راستا باید رسانه‌های تصویری و مکتوب نسبت به این مهم فرهنگسازی کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز