خبرگزاری کار ایران

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اهر:

اهر قطب دامپروری در آذربایجان شرقی است / عدم حمایت بیمه از بخش کشاورزی

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۳۸۶۲

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اهر گفت: این شهرستان قطب دامپروری در استان آذربایجان شرقی است که با توجه به این امر امسال برای تهیه نهاده‌های دامی بیشتر کشاورزان به کاشت جو روی آوردند که از نظر تولید جو مقام دوم و در تولید سیب، عدس و ذرت حائز رتبه کشوری شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از آذربایجان شرقی، علی نجفی، در جمع اصحاب رسانه بیان کرد: امسال پنج بلای طبیعی از جمله سرمازدگی درختان بود، که منجر به تولید محصولات نارس شد، همچنین کمبود شدید آب، بارش شدید تگرگ و بارش سیل آسا، گرمای شدید باعث نابودی زمین‌ها شد. 

عدم حمایت بیمه از بخش کشاورزی 

وی مبلغ خسارت وارد شده به بخش کشاورزی را بالغ بر یک هزار و ۹۷۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: بیمه بخش کشاورزی، خسارت وارد شده به این قشر را پرداخت نکرده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اهر متذکر شد: بیمه صندوق کشاورزی طرف قرارداد ما بود و اگر از این به بعد به وظایف خود عمل نکند برخورد خواهیم کرد.

نجفی از کسب مقام دوم اهر در تولید محصول کشاورزی جو خبر داد و گفت: این شهرستان قطب دامپروری در استان است که بر این اساس امسال بیشتر کشاورزان برای تهیه نهاده‌های دامی به کاشت جو روی آوردند که این شهرستان از نظر تولید جو مقام دوم و در تولید سیب، عدس و ذرت حائز رتبه کشوری شد. 

وی در ادامه از فعالیت صنایع تبدیلی و تکمیلی تهیه میوه خشک در شهرستان اهر نیز خبر داد و خواستار بازگشت سرمایه خارج شده از شهرستان توسط سرمایه داران اهری مقیم سایر شهرستان‌های کشور برای ایجاد صنایع تبدیلی میوه در این شهرستان شد.

نجفی گفت: متاسفانه با وجود قدمت تاریخی شهرستان اهر هنوز توسعه چشمگیری در این شهرستان مشاهده نیستیم و نیازمند حمایت‌های جدی دولتمردان و سرمایه گذاران برای پیشترفت این شهرستان هستیم.

وی عنوان کرد: شهرستان اهر دارای ۳۱ مرغداری است که با ۶۰۰ هزار عدد تولید سالانه، درخواست داریم روستایان به پرورش مرغ بومی روی آورند. 

کشاورزان پولی برای خرید بذر ندارند 

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اهر با تاکید بر اینکه تامین امنیت غذایی به دست‌کشاورز است، گفت: متاسفانه کشاورزان پولی برای خرید بذر ندارند بیمه و دولت باید از کشاورز حمایت کند. 

وی گفت: خصوصیات بارز شهرستان اهر این است که برای خود کار نمی‌کنند بلکه برای تمامیت جمهوری اسلامی ایران کار می‌کنند تا سر خود را جلوی دشمن خم‌ نکنیم.

وی در خصوص تعداد گلخانه‌های موجود در شهرستان اهر تشریح کرد: ۱۱ گلخانه به وسعت ۱۰ هکتار در شهرستان وجود دارد که ۳۵۰ هزار تن تولید محصولات گلخانه‌ای این شهرستان است. 

نجفی با یادآوری اینکه ۷۰۰ عدد واحد دامی در شهرستان وجود دارد، ادامه داد: یک هزار و ۲۰۰ تن در سال سبزی و صیفی جات و ۱۱۰ هزار شاخه گل و گیاه تولید می شود. 

وی کل اراضی شهرستان اهر را ۸۴ هزار هکتار عنوان کرد و اذعان داشت: امسال خشکسال ترین سال اهر بود تا امروز اهر هیچ سالی با چنین کم آبی مواجه نشده است.

وی گفت: امسال توانستیم با وجود کمبودها و بلایای طبیعی ۱۲ هزار تن گندم تولید کنیم، با تمام توان از سرمایه گذاران حمایت می‌کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز