خبرگزاری کار ایران

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی:

۳۲ درصد صادرات تعاونی در دو سال اخیر رشد داشته است

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۲۰۹۴

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: ۳۲ درصد صادرات تعاونی در دو سال اخیر اتفاق افتاده است که جزو استان‌های برتر در این خصوص هستیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا از تبریز، حسین فتحی در جمع اهالی رسانه بیان کرد: امسال شعار هفته تعاون، «حکمرانی تعاون، حکمرانی مردم» است، دغدغه ما پر کردن خلاهای جامعه، رفع اختلالات بوده و به عبارتی تعاون تجلی اقتصاد مردمی است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌شرقی گفت: در دولت سیزدهم ۱۳۲ تعاونی جدید ایجاد شده که به عبارتی ۳۳ درصد اشتغال افزایش یافته است.

وی رویکرد تعاون را 6 مورد عنوان و اضافه کرد: حضور اثربخش عمومی در اقتصاد، کار مردم توسط مردم است، هوشمند‌سازی رویکرد دیگر وزارتخانه است؛ کارآمدی در تعاون و شفافیت و انعکاس به موقع وضعیت مالی و عملکرد تعاون‌ها، شبکه‌سازی و تکمیل زنجیره ارزش اقتصادی، تاکید بر شرکت‌های دانش بنیان، نوآور و فناور از جمله اهداف تعاون است.

فتحی با بیان اینکه تعاونی‌ها در بخش کشاورزی در بخش‌های خدمات، کشاورزی، صنعت نیز فعالیت جدی دارند اذعان داشت: ۵ هزار تعاونی در استان وجود دارد که برای ۸۷ هزار نفر اشتغال ایجاد کرده و همچنین ۱۹ تعاون فناور و نوآور و دانش بنیان در استان فعالیت می‌کنند.

وی به اقدامات اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان آذربایجان شرقی در حمایت از تعاونی‌ها اشاره کرد و گفت: دو خط اعتباری دو هزار میلیارد تومان و خط اعتباری سه هزار میلیارد تومانی ایجاد شده است، در موضوع تبصره ۱۶ و ۱۸ قانون ۱۴۰۰ نیز حمایتهایی وجود داشته که منجر به ایجاد اشتغال شده است.

فتحی گفت: حمایت از شرکت‌های دانش بنیان از جمله وظایف ماست از این‌رو شرکت نوآور فناوری منتا در استان فعالیت خوبی دارد.

وی با بیان اینکه مرکز نوآور بخش کشاورزی نیز فعال شده است، گفت: مرکز فناوری صنعتی به صورت فناور و صنعت نیز ایجاد شده تا در کل همه اقدامات براساس فناوری و نوآوری شکل گیرد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان با یادآوری اینکه سند توسعه تعاون از چندین سال قبل در انتظار تصویب هیات وزیران بود؛ متذکر شد: البته قانون بخش تعاون وجود داشت ولی سند آن معطل تصویب هیات وزیران بود؛ با اجرای این سند باید بیش از ۱۳ دستگاه اجرایی برای توسعه و ترویج بخش تعاون کمک کنند.

وی با تاکید بر اینکه  نقش حاکمیت با کاهش تصدی‌گری در این سند اعمال شده است، گفت: مقرر شده است 45 درصد سرمایه‌گذاری در بخش تعاون صورت گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز