خبرگزاری کار ایران

تراکتورسازی آمادگی ایجاد خط مونتاژ در زیمباوه را دارد

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۶۸۶۱

همزمان با سفر رئیس جمهور به سه کشور آفریقایی کنیا، اوگاندا و زیمباوه، هیاتی از گروه صنعتی تراکتورسازی ایران برای انجام مذاکرات و طی مراحل لازم جهت امضای تفاهنامه‌ای بین روسای جمهور ایران و این کشورها به منظور انجام تبادلات صنعتی و اقتصادی در حوزه صنعت تراکتور در کشور زیمباوه حضور دارند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از تبریز، مصطفی وحید زاده، مدیرعامل گروه صنعتی تراکتورسازی ایران در این باره گفت: هیاتی متشکل از مدیران حوزه صادرات گروه صنعتی تراکتورسازی ایران برای آماده سازی و تهیه متن مشترک به عنوان تفاهمنامه که توسط روسای جمهور امضاء خواهد شد به زیمباوه اعزام شده اند که خوشبختانه گفتگوها با جدیت و همیت دو طرف و به صورت مثبت و با نمایندگان وزارت امور خارجه، وزارت صنایع کشورهای انجام شده و ادامه دارد.

وحیدزاده افزود: طرف زیمباوه‌ای بیشتر تاکید بر انتقال تکنولوژی و راه اندازی خط تولید دارد که گروه صنعتی تراکتورسازی ایران آمادگی کامل برای تحقق این امر را اعلام می دارد منتها محقق شدن این اصل به همراهی طرف آفریقایی و انجام سرمایه گذاری‌های لازم منوط است.

وی اضافه کرد: در مذاکرات صورت گرفته بین طرف‌های ایرانی و آفریقایی حداقل تامین 200 دستگاه انواع تراکتور از سوی تراکتورسازی ایران طی سال اول مشخصاً مورد تاکید است، سپس راه اندازی خط تولید و ایجاد هاب منطقه، به منظور تامین تراکتور مورد نیاز تمامی کشورهای این منطقه طی روز گذشته مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و همچنین در این گفتگوها بر رفع موانع موجود از جمله بحث‌های مالی و تبادلات ارزی، برای تحقق این خواسته‌ها نیز راهکارهای از سوی دو طرف پیشنهاد شده است.

استقبال کشاورزان آفریقای از تراکتورهای ایرانی

 وحیدزاده با اشاره به تاریخچه طولانی سالهای گذشته مراودات تجاری مجموعه تحت مدیریتش با زیمباوه، اوگاندا و کنیا گفت: خوشبختانه به جهت نگاه مثبت و استقبالی که کشاورزان این مناطق به تکنولوژی تراکتورهای تراکتورسازان دارند زمینه حضور موفق در این کشور و حتی تبدیل کردن این کشور به عنوان هاب و پایگاهی برای صادرات به سایر کشورهای آفریقایی و همجواره زیمباوه نیز وجود دارد که به این مزیت‌ها باید عضویت زیمباوه در اتحادیه اقتصادی شرق آفریقا و نبود تعرفه بین کشورهای عضو این اتحادیه را اضافه کرد.

عضو هیات مدیره گروه صنعتی تراکتورسازی با اشاره به پیش‌بینی خود برای منافع اقتصادی حاصل از به وجود آمدن و محقق شدن این تفاهم‌نامه گفت: مطمئناً عواید ارزی حاصل از به وجود آمد مراودات اقتصادی بین ایران و کشورهای آفریقایی، بخصوص در حوزه صنعت تراکتور که امروز از آن به عنوان سفیر صنعت ایران یاد می‌شود برای ایران قابل توجه خواهد بود.

وی حتی اذعان بر بیشتر بودن سود و ارزآوری حاصل از صادرات تراکتور به کشورهای آفریقایی نسبت به سایر کشورهای دنیا من جمله کشورهای آسیای و آمریکایی داشت.

گروه صنعتی تراکتورسازی ایران در حال حاضر به بیش از 25 کشور دنیا صادرات داشته و سال گذشته بیش از 44 میلیون دلار ارز از محل صادرات این گروه ارز آوری برای کشور صورت گرفته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز