خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل گروه صنعتی تراکتورسازی ایران:

در جذب سرمایه گذار، موثر عمل نکردیم/ تراکتورسازی می‌تواند به قطب سوم خودروسازی کشور تبدیل شود

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۸۳۸۴

مدیرعامل گروه صنعتی تراکتورسازی ایران، گفت: برخلاف تمام شعارهای خصوصی سازی نتوانستیم در امر خصوصی سازی و سرمایه گذاری بخش خصوصی موثر عمل کنیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا از تبریز، مصطفی وحیدزاده، شامگاه سه شنبه در جمع اصحاب رسانه اظهار داشت: معتقدم مشکل اصلی ما برخلاف تمام شعارهای خصوصی سازی این است که نتوانستیم در جذب سرمایه گذار بخش خصوصی موثر عمل کنیم.

وی با بیان اینکه تراکتورسازی ۱۷ هزار و ۵۰۰ سهامدار خصوصی دارد، گفت: تراکتورسازی می تواند به عنوان خصوصی‌ترین شرکت استان الگوی مناسبی برای دولت و بخش خصوصی باشد.

مدیرعامل گروه صنعتی تراکتورسازی، با بیان اینکه در حال حاضر روانه ۱۴۲ موتور در این مجموعه تولید می شود، از برنامه ریزی برای تولید ۴۵۰ دستگاه کامیونت ۱۱ تن در سال آینده خبر داد و گفت: به تدریج در مسیر خودروساز شدن قدم خواهیم برداشت چرا که تراکتورسازی می‌تواند و توان و ظرفیت لازم را دارد به قطب سوم خودروسازی کشور تبدیل شود.

وی ادامه داد: از ۱۳۴۷ تا آبان ۱۴۰۰ روزانه تنها ۸۲ موتور در تراکتورسازی تولید می شد اما در کمتر از ۶ ماه و در اواخر اسفند ۱۴۰۰ این تعداد را به ۱۲۹ موتور در روز رساندیم و اکنون روزانه  ۱۴۰ موتور در این مجموعه تولید می کنیم.

مصطفی وحیدزاده یادآور شد: خودروسازی دیزلی آذربایجان از سال ۹۵ نیمه تعطیل بود، امسال ۱۵۰ تولید داریم و تولید ۴۵۰ دستگاه کامیونت ۱۱ تن را برای سال آینده هدف‌گذاری کرده ایم که یک محصول انحصاری در اختیار شرکت تراکتورسازی است و به تدریج در مسیر خودروساز شدن قدم خواهیم برداشت چرا که تراکتورسازی می تواند و توان و ظرفیت لازم را دارد به قطب سوم خودروسازی کشور تبدیل شود و تنها در یک مورد ۴۹ درصد سهام سیبا موتور به عنوان بزرگترین تولید کننده کشنده ها و کامیونت کشور در اختیار تراکتورسازی است.

وی ادامه داد: در حال حاضر پنج هزار نیروی کار به طور مستقیم و ۶۰۰ تامین کننده با تراکتورسازی همکاری می کنند که ۲۰۰ مورد آنها تامین کننده های خارج از استان آذربایجان شرقی هستند و در ۶ ماه گذشته ۵۰۰ نیروی جدید نیز در مجموعه جذب شده اند و بر اساس نظر کارشناسان حوزه اشتغال هر فرد شاغل در یک مجموعه ضریب تاثیری بر سه تا پنج نفر در خارج از مجموعه دارد .

وحیدزاده، با بیان اینکه به دور از نگرش منافع شخصی و تعصبات یکجانبه نگر باید نگاه ملی داشته باشیم تاکید کرد: نباید قانون را براساس منویات و تمایلات و منافع خود تغییر دهیم، متاسفانه مشکلات کشور در عرصه های مختلف عمدتا از بی برنامگی و عدم حضور مدیران قدرتمند در اجرای برنامه های کارشناسی ناشی می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز