خبرگزاری کار ایران

نامه نماینده شیراز و زرقان به رئیس جمهور:

الواح و آثار باستانی که از آمریکا آورده شد به تخت جمشید اختصاص یابد

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۳۲۰۳

نماینده شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای به رئیس جمهور خواستار اختصاص الواح و آثار باستانی از آمریکا آورده شده به تخت جمشید شد.

به گزارش ایلنا، ابراهیم عزیزی در این نامه خطاب به آیت الله رییسی آورده است: همان گونه که مستحضر هستید الواح و آثار باستانی اخیر که از کشور آمریکا به ایران منتقل شده متعلق به مجموعه تاریخی تخت جمشید استان فارس است که سالانه گردشگران بی شماری از ایران و اقصی نقاط دنیا از آن بازدید به عمل می‌آورند و جایگاه ارزنده‌ای در میراث فرهنگی و گردشگری کشور دارد که نیازمند توصیف نیست.

او در بخش دیگر این نامه افزوده است: یکی از اقدامات خوبی که می‌توان در سفر قریب الوقوع حضرت عالی و هیأت دولت به استان فارس انجام داد و قطعاً نزد افکار عمومی نیز پسندیده و مقبول است، انتقال این آثار به محل اصلی خود یعنی مجموعه تاریخی تخت جمشید به عنوان یکی از مهمترین اسناد تاریخ تمدن جهان است که پیشنهاد می‌شود در این خصوص تأمل فرمایید.

عزیزی در پایان خاطرنشان کرده است: با عنایت به موارد ذکر شده خواهشمند است دستور فرمایید در صورت صلاحدید موضوع پیگیری و اقدام مناسب در این راستا به عمل آورند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز