خبرگزاری کار ایران

مدیرکل کانون پرورش فکری استان:

مرحله استانی جشنواره قصه‌گویی قزوین نیمه سوم آبان برگزار می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۸۲۶۴

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین گفت: مرحله استانی بیست و پنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی استان قزوین در دهه سوم آبان برگزار خواهد شد.

به گزارش ایلنا، سیدعلی اکبر موسوی با اشاره به شعار امسال این جشنواره «با قصه لبخند بسازیم» ایجاد نشاط و امید در جامعه، بهره‌برداری از ظرفیت هنر قصه‌گویی در ارتقای بینش و تربیت کودکان و نوجوانان، شناسایی و رشد استعدادهای علاقه‌مندان به این هنر و همگانی و مردمی‌سازی جریان قصه‌گویی را از اهداف جشنواره امسال برشمرد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قزوین با اشاره به ثبت ملی هنر قصه‌گویی در سال جاری و پیشینه کانون در برگزاری این جشنواره در ربع قرن گذشته، محورهای انتخاب شده برای موضوع قصه‌گویی را از نقاط قوت جشنواره امسال برشمرد.

وی با اشاره به اینکه رویکردهای نوین ویژگی بارز جشنواره امسال است، اختصاص یک محور به قصه‌های کارآفرینان را فرصتی برای فرهنگ‌سازی و ترویج اهمیت حوزه تولید و اشتغال در جامعه دانست.

این مسئول قصه‌های قرآنی، دینی و مذهبی، روایت اراده (قصه‌ کارآفرینان و صاحب‌نامان عرصه کار و تلاش)، قصه‌های نامداران (روایت اسطوره‌ها با نگاه به آیین‌های دینی و ایرانی و معرفی شخصیت‌های نامدار ایرانی، قهرمانان، نامداران و پهلوانان ایران‌زمین از آغاز تا امروز و از فردوسی تا سردار سلیمانی، شهدا، ایثارگران و جهادگران) و قصه‌های آزاد، چهار موضوعی بود که مدیرکل کانون به عنوان محورهای جشنواره امسال معرفی کرد.

مدیرکل کانون قزوین از همه علاقه‌مندان به هنر قصه‌گویی در سراسر استان دعوت کرد تا با شرکت در این جشنواره مانند سال‌های گذشته برای استان فرهنگ‌پرور و هنرخیز قزوین افتخارآفرینی کنند.

وی زمان برگزاری مرحله استانی این جشنواره در استان قزوین را از 20 تا 22 آبان اعلام کرد و افزود: مهلت ثبت نام و بارگذاری آثار در سایت جشنواره به نشانی(WWW.KANOONFEST.IR)  تا دهم آبان تعیین شده و شماره 33781979 به عنوان دبیرخانه استانی پاخگوی پرسش‌های علاقمندان است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز