خبرگزاری کار ایران

ایلنا از فارس گزارش می‌دهد:

میزان حقوق معلمان مدارس غیر انتفاعی و دولتی برابر شود

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۶۷۷۶

برخی از معلمان غیر انتفاعی در طول سال تحت پوشش بیمه کامل نیستند

نبود امنیت شغلی، حقوق‌ کم، بلاتکلیفی و صدها چالش دیگر باعث شده تا معلمان مدارس غیر انتفاعی در استان فارس شرایط سختی را بگذرانند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از شیراز، مدارس غیردولتی که از اواخر دهه 60 آغاز به کار کردند، همواره یکی از مسائل چالش‌ برانگیز حوزه آموزش و پرورش کشور بوده است، بسیاری وجود این مدارس را برخلاف عدالت آموزشی دانسته و به آن انتقاد دارند و می‌گویند این مدارس باعث نابرابری فرصت‌های آموزشی و کشاندن نظام طبقاتی به درون مدارس کشور و به جمع کودکان این سرزمین می‌شود.

درجه‌بندی مدارس غیردولتی که بر اساس امکانات و میزان شهریه صورت می‌گیرد باعث طبقانی شدن تحصیل حتی در چارچوب این مدارس هم شده است. این تبعیض‌های آموزشی در حالی است که در اصول مختلف قانون اساسی به صراحت عنوان شده که دولت موظف است همه امکانات خود را برای آموزش رایگان به کار ببندد و همه اقوام از حقوق مسلم برای این آموزش برخوردار هستند.

 مشکل حقوق معلمان غیر انتفاعی با وزیر آموزش و پرورش مطرح شد

نماینده شیراز و زرقان با بیان اینکه طی جلسه‌ای که با وزیر آموزش و پرورش در کمیسیون داشتیم موضوعاتی مانند عدالت آموزشی برای معلمان و دانش آموزان، معوقات معلمان، موضوعات حق التدریسی‌ها، وضعیت معلمان غیر انتفاعی و سرایداران مطرح شد، گفت: بر این باورم که تنها مکانی که به صورت منسجم که موضوع تعلیم و تربیت به دانش آموزان را به فرزندان ما ارائه می‌دهد آموزش و پرورش است.

بی توجهی به وزارت آموزش و پرورش

علیرضا پاک فطرت در گفت‌وگو با ایلنا با بیان اینکه متاسفانه چند سالی است که به وزارت آموزش و پرورش بی‌توجهی شده است، افزود: اگر خواستار تعلیم و تربیت مناسب به فرزندان هستیم باید وضعیت معلمان را بهبود ببخشیم.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه وضعیت معلمان غیر انتفاعی از موضوعات مطرح شده اعضا کمیسیون آموزش و تحقیقات با وزیر آموزش و پرورش بود، ادامه داد: به طور متوسط حدود 12 الی 15 درصد مدارس کشور غیر انتفاعی است که در بعضی از نواحی شهری مانند تهران، ناحیه یک شیراز حدود 30 الی 50 درصد دانش آموزان در مدارس غیر انتفاعی به تحصیل مشغولند.

میزان حقوق معلمان مدارس غیر انتفاعی و دولتی برابر شود

میزان حقوق معلمان غیر انتفاعی و دولتی برابر شود

وی با بیان اینکه دولت و وزارت آموزش باید نظارت دقیق بر مدارس غیر انتفاعی داشته باشند، ادامه داد: در این شرایط نیاز است تا مسئولان به دنبال حق و حقوق معلمان غیر انتفاعی باشند و میزان حقوق معلم غیر انتفاعی نباید کمتر از معلم دولتی باشد و میزان حقوق تمام معلمان باید در یک سطح باشد.

نماینده شیراز و زرقان با اشاره به اینکه متاسفانه حقوق برخی از معلمان در مدارس غیر انتفاعی حدود 4 الی 5 میلیون تومان است، بیان کرد: بعضی از معلمان غیر انتفاعی در طول سال هم به صورت کامل تحت پوشش بیمه نیستند.

پاک فطرت بر لزوم افزایش حقوق معلمان غیر انتفاعی و رساندن آن به میزان معلمان رسمی تاکید کرد و گفت: بیمه کامل و رفاهیات معلمان غیر انتفاعی از جمله نکاتی است که حتما باید به آن توجه کرد که در همین راستا وزیر آموزش پرورش موظف است که این موضوع را به صورت جد دنبال کند.

وضعیت مالی مدارس غیر انتفاعی مطلوب است

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به اینکه وضعیت مالی مدارس غیر انتفاعی مناسب و مطلوب است، ادامه داد: اما نپرداختن حق و حقوق معلمان به صورت کامل از نکاتی است که باید به آن توجه کرد و این مدارس بر اساس رتبه بندی شهریه‌ هایی از دانش آموزان را دریافت می‌کنند که به راحتی می‌تواند حقوق معلمان را به صورت کامل پرداخت کنند.

نماینده شیراز و زرقان با بیان اینکه باید نظارت دقیق بر موضوع پرداخت حقوق معلمان در مدارس غیر انتفاعی انجام شود، بیان کرد: مجوز مدارس غیر انتفاعی توسط وزارت آموزش و پرورش صادر می‌شود و میزان شهریه دریافتی این مدارس بر اساس وزارت آموزش و پرورش تعیین می‌شود.

وی با بیان اینکه وزارت و وزیر آموزش و پرورش موظف است که میزان حقوق پرداختی به معلمان غیر انتفاعی را به صورت کامل دنبال کنند، ادامه داد: عملیاتی شدن این موضوع نیازمند سازماندهی است که باید از طرف مسئولان به صورت جدی دنبال شود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به اینکه بعضی از مدارس غیر انتفاعی حقوق مناسبی به معلمان پرداخت می‌کنند، ادامه داد: از طرفی هم بسیاری از مدارس غیر انتفاعی در موضوع پرداخت حقوق به معلمان کم لطفی می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از معلمان غیر انتفاعی از نظر علمی در سطح بسیار بالایی قرار دارند که به دلیل اهل زد و بند نبودند نتوانستند به مشاغل دولتی و وزارت آموزش و پرورش ورود کنند، افزود: قطعا این معلمان بسیار توانمند و زبده هستند.

نماینده شیراز و زرقان با اشاره به اینکه متاسفانه بعضی از معلمان حق التدریسی پس از یک سال فعالیت هیچ مبلغی از وزارت آموزش و پرورش دریافت نکرده اند، بیان کرد: در همان جلسه وزیر آموزش و پرورش اذعان داشت که میزان حقوق چند ماه را پرداخت و قول داد که مانده حقوق را در اسرع وقت به حساب معلمان حق التدریس واریز کنند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات در ادامه با بیان اینکه متاسفانه پاداش پایان خدمت بسیاری از معلمان که بازنشست می‌شوند پرداخت نشده است، ادامه داد: پرداخت پاداش پایان خدمت معلمان بعد از یک سال باعث می‌شود که در افزایش نرخ تورم گم شود.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه وزارتخانه‌هایی مانند آموزش و پرورش و بهداشت پاداش پایان خدمت پرسنل را به موقع پرداخت نمی‌کنند، تصریح کرد: این اقدام مصداق بی عدالتی و ظلم است که مقرر شد وزیر آموزش و پرورش به صورت جد دنبال کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز