خبرگزاری کار ایران

سخنگوی شهرداری شیراز:

در برخورد با ساخت‌وسازهای غیرمجاز با کسی تعارف نداریم

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۶۷۷۴

سخنگوی شهرداری شیراز از برخورد قاطع عوامل اجرایی و حقوقی شهرداری این کلان‌شهر با استفاده از ظرفیت‌های قانونی برای مقابله با ساخت‌وسازهای غیرمجاز خبر داد.

به گزارش ایلنا، رضا جاویدی با اشاره به اینکه احکام ۲ هزار و ۶۸۶ رأی قطعی کمیسیون ماده ۱۰۰ طی پنج ماهه نخست سال جاری اجرا شد، گفت: از ساخت‌وسازهای غیرمجاز در محدوده و حریم شهر و برخورد قاطع عوامل اجرایی و حقوقی شهرداری این کلان‌شهر با تخلفات شهری مراقبت و پیشگیری می‌شود.

او با ارائه آمار آرای کمیسیون ماده ۱۰۰ در پنج‌ماهه نخست سال ۱۴۰۲ اعلام و اظهار کرد: ۲ هزار و ۶۸۶ رأی به جریمه نقدی، حالت اولیه و تخریب تعلق و احکام آن اجرا شد.

جاویدی تصریح کرد: عده‌ای سودجو با سوءاستفاده از عدم آگاهی به قوانین و اعلام قیمت تمام‌شده ملک کمتر از قیمت واقعی نسبت به ساخت و ساخت غیرمجاز و فروش به شهروندان اقدام می‌کنند که شهرداری شیراز با همکاری نهادهای ذی‌ربط اقدام به قلع‌وقمع آن‌ها می‌کند.

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری شیراز افزود: بیشتر ساختمان‌های ساخته‌ شده به این روش به دلیل عدم رعایت ضوابط فنی و مهندسی دارای نواقص عدیده‌ای است که خطرات جانی و مالی برای خریداران در پی دارد.

جاویدی به شهروندان توصیه کرد تا قبل از انجام هرگونه معامله و خرید، با مراجعه به شهرداری مناطق یازده‌گانه آخرین وضعیت ملک را استعلام و از سلامت و داشتن مجوزهای قانونی اطمینان حاصل کنند.

سخنگوی شهرداری شیراز اظهار کرد: در برخورد با ساخت‌وسازهای غیرمجاز و رفع سد معبر از ابتدای سال جاری بیش از ۳۰ نفر از کارکنان شهرداری در حین اجرای آراء مراجع قانونی توسط افراد خاطی مورد ضرب و شتم قرارگرفته و آسیب‌های جدی بدنی به آنان واردشده است که حوزه حقوقی با تشکیل پرونده و دستور مراجع قضایی با تعداد قابل‌توجه ای از این افراد برخورد قانونی صورت گرفته است.

او افزود: سامانه تلفنی ۱۳۷ شهرداری شیراز آماده دریافت گزارش‌های شهروندان در خصوص ساخت‌وسازهای غیرمجاز در حوزه باغات و سطح مناطق یازده‌گانه است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز