خبرگزاری کار ایران

مدیرکل بنیاد مسکن استان:

بازنگری طرح هادی در 588 روستای قزوین به پایان رسیده است

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۳۹۷۴

مدیرکل بنیاد مسکن استان قزوین گفت: طرح هادی در تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان اجرا شده و بازنگری طرح‌ها نیز در ۵۸۸ روستا با اعتبار ۳۰۰ میلیارد ریال به پایان رسیده که انجام این مساله حرکتی قابل توجه در راستای توسعه روستایی به شمار می‌رود.

به گزارش ایلنا، فرهاد سبحانی گفت: طرح هادی ۱۸۴ روستای این استان از ابتدای سال جاری تاکنون با اعتباری معادل ۹۳ میلیارد ریال مطالعه و بازنگری شد.

مدیرکل بنیاد مسکن استان قزوین اضافه کرد: در استان قزوین ۸۴۲ روستای دارای سکنه وجود دارد که از این تعداد ۶۹۱ روستای بالای ۲۰ خانوار جمعیت دارد و تاکنون برای این تعداد روستا یک‌هزار و ۳۵۰ طرح تهیه و تصویب شده است.

وی افق طرح هادی روستایی را ۱۰ ساله اعلام کرد و یادآور شد: بعد از این زمان باید به منظور تامین خواسته‌های مردمی و برای توسعه روستا مطابق با نیازمندی‌های آنان بازنگری صورت بگیرد.

طرح هادی به طرحی گفته می‌شود که پس از انجام امور مطالعاتی لازم پس از اجرا به منظور  ساماندهی معابر اصلی و فرعی، نظم بخشیدن و اصلاح وضع روستا شامل آسفالت و جدول‌گذاری و سایر امور به‌سازی محیط انجام می‌شود تا میزان و مقدار گسترش اراضی موجود برای کاربری‌های تجاری، مسکونی، صنعتی، زراعی و سایر موارد مطابق با چارچوب‌ها مشخص شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز