خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل جمعیت هلال‌ احمر استان خبرداد؛

آمادگی ۱۰ پایگاه امداد و نجات جاده‌ای همدان در مسیر زوار اربعین

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۳۵۲۷

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان همدان از آمادگی کامل هلال‌ احمر برای امدادرسانی به زائران اربعین حسینی خبر داد و گفت: ۱۰ پایگاه امدادونجات جاده‌ای موجود در مسیر زوار اربعین آماده امدادرسانی، و اسکان زوار هستند.

به گزارش ایلنا از همدان، علی سنجربگی اظهار کرد: مسئولیت کمیته امداد و نجات ستاد اربعین با هلال‌احمر استان است و فعالیت‌ به صورت رسمی از ۲۷ مرداد ماه همزمان با سراسر کشور آغاز شد البته قبل از آن هم طی مردادماه جلسات متعددی داشتیم و اعلام آمادگی کردیم تا به موکب‌دارانی که در داخل کشور و یا کشور عراق نسبت به برپایی موکب اقدام خواهند کرد، آموزش‌هایی نظیر کمک‌های اولیه و مقابله با سوانح و حوادث را طی دوره‌های کوتاه‌مدت هشت ساعته داشته باشیم که اگر حادثه‌ای رخ داد تا رسیدن نیروهای امدادی مدیریت بحران صورت گیرد.

وی با اشاره به دو مأموریت هلال‌احمر در اربعین حسینی مطرح کرد: یک مأموریت برون‌مرزی است که به صورت قوی و با نیروهایی بیشتر نسبت به سنوات گذشته برنامه سلامت داخل عراق را بر عهده داریم و در داخل کشور بحث امدادونجات را انجام می‌دهیم.

سنجربگی ادامه داد: در راستای مأموریت برون‌ مرزی، تیم‌های سلامت در قالب شش تیم امدادی با سه دستگاه آمبولانس و نیروهای آموزش‌دیده، دو دستگاه خودروی سنگین، دو تیم لجستیکی  به کشور عراق اعزام شده و در کربلا مستقر هستند، علاوه بر آن، تیم ۱۲ نفره از کادردرمانی به صورت داوطلبانه برای ارائه خدمات سلامت در درمانگاه‌های این کشور در حال ارائه خدمت هستند.

وی با بیان اینکه در مجموع ۲۷ نفر از استان همدان برای ارائه انجام برنامه سلامت به کشور عراق اعزام شده‌اند، خاطرنشان کرد: به علاوه، پنج تیم امدادی هم به همراه پنج کاروان «رهسپاران عصر ظهور» متشکل از جوانان فعال طرح ۲۰۲۰ محله، تحول و توانمندسازی محلات کم‌برخوردار به کربلا اعزام شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان همدان در ادامه گفت: استان همدان معین استان کرمانشاه و مرز خسروی است و پوشش امدادی زائران اربعین در محورهای مواصلاتی همدان به عنوان پرترددترین مسیرهای زائران که مقصدشان مرز خسروی یا مهران و یا حتی باشماق است را نیز بر عهده داریم.

وی با اشاره به آمادگی کامل ۱۰ پایگاه امدادونجات جاده‌ای موجود در مسیر زوار اربعین افزود: افراد حاضر در این پایگاه‌ها آموزش‌های لازم را دیده‌اند و پایگاه‌ها هم تجهیز شده و  اسکان زائران در صورت ضرورت هستند.

سنجربگی یادآور شد: یکی از شاخص‌ترین پایگاه‌های جاده‌ای در مسیر تردد زوار، گردنه اسدآباد است که دارای مکانی به متراژ ۱۲۰۰ مترمربع و دو سالن است و در هر شبانه‌روز قابلیت اسکان حدود ۲۰۰ تا ۳۰۰ نفر را دارد.

وی اضافه کرد: هر چند اسکان زائران اربعین بر عهده کمیته مشارکت‌های مردمی ستاد اربعین و بازسازی ستاد عتبات عالیات استان است اما هلال‌احمر هم از طریق پایگاه‌های امدادونجات در این امر مهم مشارکت می‌کند به طوریکه پایگاه‌هایمان به پتو و وسایل اسکان تجهیز شده و آمادگی پذیرش زوار را دارد.

سنجربگی در ادامه بیان کرد: علاوه بر این، برای استان کرمانشاه تیم‌ امدادی، دکل یا برج نور سیار برای کمک به کمیته امدادو نجات به مرز خسروی و یک فروند بالگرد به مرز مهران اعزام شده است.

وی خاطرنشان کرد: پایگاه‌های امدادونجات هلال‌احمر در خدمت زائران است و آمادگی پذیرش زوار اربعین را دارد و توصیه می‌شود رانندگان با خستگی، ادامه مسیر ندهند و حداقل دو، سه ساعت استراحت کرده سپس ادامه مسیر دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز