خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان:

سه میلیون جلد کتاب به مراکز کانون پرورش فکری در سطح کشور ارسال می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۰۹۱۵

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت: سه میلیون جلد کتاب در قالب ۵۰۰ عنوان به مراکز کانون پرورش فکری در سطح کشور ارسال می‌شود.

به گزارش ایلنا، حامد علامتی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان در قالب ۴۰ هکتار کتابخانه ، ۱۲ میلیون جلد کتاب در اختیار دارد و چهار هزار مربی در قالب‌های فرهنگی، ادبی و هنری در کنار اعضا هستند تا بتوانند آموزش‌های لازم را برای آنها داشته باشند.

وی افزود: با اعتباری بالغ بر ۲۹۰ میلیارد ریال سه میلیون جلد کتاب در قالب ۳۵۰ عنوان تجدید چاپ و ۱۵۰ عنوان چاپ اول در کانون چاپ شد و به صورت مرحله‌ای به همه مراکز ارسال می‌شود.

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان افزود: بخش اول اهدای کتاب‌ها به مراکز تیرماه انجام پذیرفت‌ و بخش دوم هم در آستانه سال تحصیلی و بخش سوم آن در آستانه هفته کتاب ارسال خواهد شد.

علامتی با اشاره به اینکه علاوه بر اهدای کتاب مراکز کانون به مراکز کم‌برخوردار، مناطق روستایی و عشایری نیز انجام خواهد شد گفت: برنامه‌های مختلف تربیتی ، فرهنگی و هنری در مراکز سیار روستایی و عشایری در قالب ماشین‌های سیار بین روستاها و عشایر اجرا می‌شود و تماشاخانه‌هایی در طول تابستان در حال اجرای برنامه هستند.

وی عنوان کرد: همچنین در پنج نقطه مرزی ایران با کشور عراق، ایام اربعین تماشاخانه‌های سیار کانون پرورش فکری استقرار دارند و موکب‌های کودکان و نوجوانان در مرزهای غربی و شرقی با ارائه خدمات فرهنگی، هنری راه‌اندازی شده‌اند که تا پایان اربعین به زائران به ویژه کودکان و نوجوان خدمات ارائه خواهند داد.

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان افزود: خدمات این موکب‌ها شامل اجرای نمایش، اهدای کتاب و پذیرایی مختصر از سوی کودکان و نوجوانان است و محصولات فرهنگی و دست‌سازه‌های کودکان و نوجوانان ایرانی به کودکان عراقی در قالب سفیران کودک در مسیر پیاده‌روی اربعین نیز اهدا خواهد شد.

علامتی اظهار داشت: طی سال گذشته ۱۰۰ میلیارد ریال برای توسعه کمی و کیفی فعالیت‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان لرستان به منظور حمایت‌های هزینه‌ای و تملک دارایی در نظر گرفته شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز