خبرگزاری کار ایران

همزمان با هفته دولت؛

تنها مرکز اهدای خون بانوان کشور در بروجرد افتتاح می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۰۷۱۲

مدیرکل انتقال خون استان لرستان گفت: امسال در هفته دولت تنها مرکز اهدای خون بانوان کشور در بروجرد افتتاح و به بهره برداری می‌رسد.

به ایلنا، علی سوری روز پنجشنبه - دوم شهریور - در گفت گو با خبرنگاران با بیان اینکه سازمان انتقال خون تنها متولی تامین خون و فرآورده های خونی مورد نیاز بیمارستان‌ها و مراکز درمانی کشور است، اظهار کرد: از سال ۱۳۶۳ تا سال ۱۴۰۰ تنها چهار پایگاه انتقال خون در لرستان وجود داشت که با شروع به کار دولت سیزدهم و اهتمام ویژه دولت بر رفع کمبودها و محرومیت زدایی به ویژه در حوزه درمان، سال گذشته تعداد هفت پایگاه انتقال خون جدید و یک سردخانه نگهداری پلاسما با ظرفیت ۵ هزارو ۵۰۰ واحد در استان به بهره‌برداری رسید.

مدیر کل انتقال خون استان لرستان افزود: امسال همزمان با هفته دولت، پایگاه‌های فرآوری خون شهرستان‌های کوهدشت و دورود نیز با اعتباری حدود ۱۰ میلیارد ریال به بهره برداری خواهند رسید‌.

وی ادامه داد: در هفته دولت امسال، تنها مرکز اهدای خون بانوان کشور در شهرستان بروجرد راه‌اندازی می‌شود و همچنین  قسمتی از این مجموعه برای نگهداری کودکان و نونهالان با نصب وسایل بازی استاندارد اختصاص یافته است.

سوری با اشاره به آمادگی انتقال خون لرستان برای افتتاح مراکز اهدای خون شهرستان های چگنی و معمولان، عنوان کرد: همچنین در هفته دولت، چهار دستگاه خودرو به ناوگان انتقال خون استان افزوده می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز