خبرگزاری کار ایران

استاندار البرز:

انعکاس خبر مهم تعطیلی زندان رجایی شهر در رسانه های استان، کمتر از انتظار من بود

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۰۵۶۲

استاندار البرز با گلایه از اینکه انعکاس خبری تخلیه زندان رجایی شهر، کافی نبود، گفت: اصحاب رسانه به خوبی، خبر مهم تعطیلی زندان رجایی شهر را اطلاع رسانی نکردند.

به گزارش ایلنا از البرز، مجتبی عبداللهی روز چهارشنبه یکم شهریورماه ۱۴۰۲ در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت هفته دولت در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد با گلایه از اینکه انعکاس خبری تخلیه و تعطیلی زندان رجایی شهر، کافی نبود، اظهار کرد: اصحاب رسانه به خوبی برای خبر مهم تخلیه زندان رجایی شهر، اطلاع‌رسانی نکردند.

عبداللهی با عنوان اینکه رسانه‌ها برای اقدامات بعدی لازم است بیش از پیش بازتاب خبری داشته باشد، افزود: تخلیه زندان رجایی شهر در راستای مطالبات مردم و حقوق مردم بود و تاثیری که جمع آوری یک زندان می‌تواند داشته باشد حائز اهمیت است. انتظار داشتم این موضوع بیشتر انعکاس خبری داشت لذا از رسانه‌ها تمنا و درخواست می‌شود در گام‌های بعدی اطلاع‌رسانی بیشتری داشته باشند چراکه این اقدام تنها برای کرج و البرز مهم نبود و اهمیت کشوری داشت.

استاندار البرز گفت: این مجموعه در زمینی به مساحت حدود ۶۳ هکتار واقع شده بود که پس از تعطیلی زندان، قرار بر تغییر کاربری آن به بخش‌های مسکونی، بوستان، تامین فضاهای شهری، آتش نشانی، میدان و مجموعه فرهنگی ورزشی شد و بر این اساس لکه‌گذاری این فضا نیز صورت گرفته است.

استاندار البرز اظهار کرد: طی سال‌های اخیر، پروژه‌های عمرانی در دو بخش در هفته دولت و دهه فجر به بهره برداری می‌رسند که امسال نیز بخشی از آن‌ها در هفته پیش رو و پروژه‌های قوی و مهمی در استان البرز در دهه فجر به بهره برداری خواهند رسید که گام به گام به سمع و نظر مردم می‌رسند. در واقع امسال تعداد پروژه‌های دهه فجر بیش از هفته دولت خواهند بود.

عبداللهی ادامه داد: تصفیه خانه ماهدشت که حدود ۲۰ سال پیش قرارداد آن منعقد شده بود، پایان شهریور جاری به بهره برداری می‌رسد و مشکلات کشاورزان و نیز انتقال آب برای آبخیزداری ماهدشت برطرف می‌شود که نیازمند بیش از یک هزار میلیارد تومان هزینه است و در آمار افتتاحیه‌های هفته دولت قرار نگرفته است.

وی از افتتاح ۳۷۴ پروژه خوب و قوی با اعتباری بالغ بر ۱۱ هزار میلیارد تومان در این هفته خبر داد و اذعان کرد: از این تعداد، حدود ۳۲۰ پروژه دولتی و ۵۴ پروژه نیز خصوصی هستند و با افتتاح آن‌ها دو هزار و ۸۴۴ شغل ایجاد می‌شود. در این هفته همچنین حدود هفت کیلومتر از اتوبان شهید سلیمانی نیز به بهره برداری می‌رسد تا بتواند بخشی از معضل ترافیک در این استان را رفع کند.

نماینده عالی دولت در استان البرز با تاکید بر اهمیت و تلاش برای تکمیل و افتتاح این پروژه توضیح داد: فعالیت متروی کرج نیز با جدیت در حال انجام است و ایستگاه رجایی شهر نیز به بهره برداری می‌رسد و راه اندازی آن آغاز می‌شود. تلاش می‌کنیم تا دهه فجر، این مسیر را تا ایستگاه شهید سلطانی ادامه دهیم و به بهره برداری برسانیم که البته کار دشواری است اما تلاش می‌کنیم.

عبداللهی گفت: در حال حاضر سرفاصله حرکت متروی کرج- هشتگرد در شهر جدید مهستان بالاست و تلاش می‌کنیم این زمان را به یک سوم و یا حداقل به نصف برسانیم؛ مدیریت کامل بر عهده تهران خواهد بود و از این پس، هزینه‌های بهره برداری را به متروی تهران پرداخت می‌کنیم. شنبه چهارم شهریور ماه جاری کار را آغاز و استفاده آزمایشی از ایستگاه ماموت آغاز می‌شود.

وی با بیان اینکه راه اندازی قطعی این ایستگاه نیز از ۳۰ مهرماه آغاز و لازم است اطلاع‌رسانی‌های لازم در این زمینه انجام شود تا پرسنل ماموت و کارخانه‌های اطراف بتوانند از این خط استفاده کنند، عنوان کرد: با توجه به ثبت نام کاندیداهای انتخاباتی، البرز به عنوان استان برتر در زمینه ثبت نام داوطلبان مجلس شورای اسلامی در دوره دوازدهم شد.

استاندار البرز با اشاره به ثبت نام یک هزار و ۴۲۹ نفر در این زمینه و افزایش سه و نیم برابری این آمار نسبت به دوره پیشین، مطرح کرد: برای هر کرسی مجلس تقریبا ۵۰۰ نفر ثبت نام کرده‌اند در حالی که در دور قبل، ۳۷۵ نفر ثبت نام کرده بودند. از بین ثبت نام کنندگان، ۲۷۵ نفر خانم هستند و در این زمینه نیز رتبه اول را کسب کرده ایم.

نماینده عالی دولت در استان البرز خاطرنشان کرد: با توجه به این پیش ثبت نام‌ها و مشارکت داوطلبان در انتخابات مجلس شورای اسلامی و نیز با تلاش و کوشش اصحاب پر تلاش و همیشه در صحنه رسانه شاهد مشارکت حداکثری مردم در انتخابات نیز باشیم که قطعا با حضور و جدیت شما اصحاب رسانه این مهم نیز تحقق می‌یابد.

عبداللهی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به در پیش رو بودن ایام اربعین حسینی، خبر داد: استان البرز به عنوان معین استان ایلام انتخاب و در این راستا ۹۱ موکب نیز در مسیرهای پیاده روی زائران در مرز مهران، نجف اشرف و مسیر کربلای معلی راه اندازی شده است. تعدادی نیز در مرز خسروی در حال خدمت‌رسانی به زائران هستند.

وی با اشاره به مشارکت شهرداری کرج در حمل و نقل زائران از مرز خسروی به داخل خاک عراق توسط ۲۰۰ دستگاه وسیله نقلیه توضیح داد: اورژانس و هلال احمر نیز در مرزها و مسیرهای پیاده روی مستقر هستند و در صورت نیاز به زائران خدمات لازم را ارائه می‌دهند. امید است با کمک و همکاری شما اصحاب رسانه بتوانیم خدمات خوبی به مردم استان و شهر ارائه دهیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز