خبرگزاری کار ایران

در چهار ماهه نخست سالجاری؛

۱۴ نفر در آذربایجان شرقی غرق شدند

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۹۰۵۴

مدیرکل پزشکی قانونی آذربایجان شرقی از غرق شدن 14 نفر در چهار ماهه نخست سالجاری خبر داد.

به گزاش خبرنگار ایلنا از تبریز، مهرداد ستاره با اشاره به مرگ 14 نفر بر اثر غرق شدگی در 4 ماهه سال جاری گفت: این آمار نسبت به مدت مشابه سال قبل که ۱۱ نفر بود سه نفر افزایش یافته که چهار نفر از آنها زن بودند.

به گفته مهرداد ستاره، از این تعداد سه نفر در رودخانه، ۲ نفر در سد، ۲ نفر در چاه، سه نفر در استخر کشاورزی، یک نفر در استخر شنا، یک نفر در حوض و کانال و ۲ نفر در سایر مکان‌ها (سیل) غرق شده‌اند.

ستاره گفت: طی سال گذشته ۲۴ نفر بر اثر غرق شدگی در استان جان خود را از دست دادند که ۲ نفر از آنان زن بودند.

مدیرکل پزشکی قانونی آذربایجان شرقی با اشاره به افزایش تمایل به شنا و آب‌تنی با شروع فصل گرما، گفت: متاسفانه افراد بسیاری برای شنا و آب تنی به استخرهای کشاورزی، استخرهای خانگی یا رودخانه‌ها و آب‌بندها مراجعه می‌کنند، که در این محل‌ها امکان نظارت یا استقرار تیم‌های نجات غریق وجود ندارد و همین موضوع نیز سبب افزایش احتمال مرگ درپی غرق شدگی می‌شود.

وی از مردم خواست بدون برخورداری از مهارت شنا به هیچ عنوان وارد آب به خصوص دریا، رودخانه و قسمت عمیق استخرها نشوند و توجه کنند که شنا در استخر بسیار راحت‌تر از شنا در دریا است و از این رو با تصور اینکه با فنون شنا در استخر آشنا هستند، وارد آبهای آزاد و پشت سدها نشوند.

ستاره تاکید کرد: استخرهای کشاورزی یا آب نماها نیز به هیچ عنوان برای شنا مناسب نبوده و خطراتی مانند برق گرفتگی، عفونت و دیگر مخاطرات آنها را تهدید می‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز