خبرگزاری کار ایران

خانه‌های تاریخی مرکز شهر تبریز به کاربری گردشگری تبدیل می‌شوند

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۲۶۲۸

معاون شهرسازی و معماری شهرداری منطقه 8 تبریز گفت: با توجه به اهمیت خانه‌های تاریخی در تاریخ و تمدن شهر تبریز و با توجه به تمرکز این خانه‌ها در بافت مرکزی شهر کاربری گردشگری برای این بخش تعریف می‌شود.

به گزارش ایلنا از تبریز، کاظم دلفکار در بازدید از عملیات بهسازی و مرمت خانه‌های تاریخی بافت مرکزی شهر تبریز، اظهار داشت: براساس اجرای سیاست‌های تشویقی سرمایه گذاری در حوزه گردشگری، عملیات مرمت و جداره سازی ساختمان قدیمی کوی مجتهدیلر از سال گذشته توسط مالک و با نظارت شهرداری آغاز و در حال اجرا است.

وی اظهار کرد: به دلیل فعال بودن کارگاه مرمتی در این ساختمان تاریخی و به منظور تامین امنیت پروژه، موقتا از از درب‌های فلزی در ورودی‌های خانه تاریخی استفاده شده است که  بعد از اتمام عملیات مرمتی، درب‌های چوبی با معماری سنتی و زیبا، جایگزین آنها خواهد شد تا با هویت تاریخی این خانه همخوانی داشته باشد.

دلفکار با بیان اینکه کوچه مجتهدیلر یکی از قدیمی‌ترین کوچه‌های تبریز است، تصریح کرد: این کوچه در مجاورت بازار تاریخی تبریز واقع شده و در سال های قبل بسیاری از مجتهدهای استان از جمله آیت الله قاضی در این کوچه ساکن بوده‌اند.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری منطقه 8 عنوان کرد: در نظر داریم خانه‌های تاریخی تبریز را با مشارکت مالکان و سرمایه گذاران بخش خصوصی مرمت و با کاربری‌های گردشگری مانند هتل و رستوران سنتی مورد استفاده قرار دهیم و شهرداری منطقه هشت نیز بر آن است تا با تهیه و تصویب سیاست‌های تشویقی، تسهیل کننده تبدیل خانه‌های تاریخی به کاربری‌های گردشگری باشد.

کاظم دلفکار همچنین یادآور شد: به‌رغم گمانه زنی‌های اخیر در فضای مجازی، به دلیل مجاورت این پروژه با ساختمان شهرداری منطقه 8 اهتمام ویژه‌ای برای نظارت در روند مرمت و جداره سازی وجود دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز