خبرگزاری کار ایران

مدیرکل بهزیستی استان خبرداد؛

پذیرش هفت هزار نفر در مراکز ترک اعتیاد قزوین / زمینه اشتغال برای بهبود یافتگان فراهم می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۷۵۴۳

مدیرکل بهزیستی استان قزوین گفت: از سال گذشته تاکنون در ۱۶ مرکز ترک اعتیاد استان ۷ هزار پذیرش داشتیم که حدود ۳۲۰۰ مورد آن ماده ۱۶ هستند، در کمپ‌های ماده ۱۵ هم ۱۹ تا ۲۱ درصد پاکی شش ماه داشتیم؛ چون امکان اشتغال فراهم نمی‌شود امکان برگشت وجود دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، هفته بهزیستی از امروز /۲۴ تیتر ماه/ آغاز و تا پایان هفته ادامه دارد و شعار امسال "برای مردم برای به‌زیستن" است.

از بیست و ششم تا پایان هفته در نمایشگاه بین المللی استان چهار غرفه از طرف بهزیستی فعال خواهد بود.

علی دهباشی‌پور در نشستی که صبح امروز به مناسبت این هفته در سالن جلسات بهزیستی استان برگزار شد، گفت: مجموعه مدیریتی به آموزش نیاز دارد و آگاه سازی صورت می‌گیرد و مجموعه مدیریتی استان اهمیت این آموزش را احساس کرده‌اند.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین عنوان کرد: با تفاهم‌نامه‌ای که صورت گرفته برای پرداخت تسهیلات زمینه فراهم شده است.

ایجاد اشتغال برای بهبودیافتگان یکی از موارد مورد تایید مسئولان استانی است و در این راستا در برخی کمپ‌ها اشتغال ایجاد شده و فرصت‌های خوبی فراهم شده است.

به گفته دهباشی‌پور ۱۶ کمپ استان مکلف به ایجاد اشتغال شده‌اند و تا پایان سال در تمام مراکز زمینه اشتغال فراهم خواهد شد، از طرف بهزیستی تسهیلات پرداخت می‌شود و سایر دستگاه‌ها هم در زمینه صدور مجوزها و تسهیل امور همکاری می‌کنند.

در کنار اشتغال حمایت خانواده هم برای بهبودیافتگان اهمیت دارد و از این رو مهارت خانواده‌ها برای رفتار با بهبودیافتگان ضرورت دارد و دادستانی در این حوزه ورود پیدا کرده است.

برای بهبودیافتگان زمینه توانمندسازی فراهم می‌شود و پس از ۶ ماه امکان پرداخت تسهیلات برای آن‌ها فعال می‌شود.

بانک ملی در استان موظف به پرداخت ۱۸ میلیارد تسهیلات بود که در سال جاری از طرف بهزیستی بیش از ۱۲۰ درصد معرفی برای دریافت صورت گرفته و ۹۰ درصد آن جذب شده است.

فنی و حرفه‌ای و اداره کار برای مهارت آموزی، صدور کارت مهارت و جذب بهبودیافتگان در صنایع موظف هستند و دستگاه قضا هم مسایل را پیگیری می‌کند تا نظارت شود.

دهباشی‌پور با اشاره به چالش‌های کمپ‌های ترک اعتیاد گفت: یکی از چالش‌ها در کمپ‌ها توزیع و استفاده از مواد مخدر در آنجا است، در مرکز ماده ۱۶ حداقل سه نفر داشتیم که مواد مخدر را بلعیده بودند که در بدن آن‌ها پخش شده و به بیمارستان منتقل شدند.

وی ادامه داد: بارها درخواست کرده‌ایم که تکلیف ما را با این موضوع مشخص کنند، زیرا شناسایی و مقابله با پخش مخدر در کمپ‌ها به تنهایی از عهده بهزیستی برنمی‌آید.

وجود ۱۱۱ خانواده چند معلولی در قزوین

دهباشی‌پور درباره حمایت بهزیستی از اتباع بیگانه گفت: براساس قانون باید، اتباع هم مانند ایرانی‌ها تحت پوشش قرار گیرند اما داشتن کارت اقامت موضوعی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی عنوان کرد: در استان ۱۱۱ خانواده دارای دو معلول و بیشتر داریم و ۳۴ مسکن آماده افتتاح برای این خانواده‌ها داریم.

اشتغال معلولین و جذب آن‌ها از طریق آزمون‌های استخدامی از مواردی است که باید توجه شود، در سال گذشته ۶۵ نفر از طرف بهزیستی استان معرفی شده که تعداد جذب کمتر از ۵ مورد بوده و به گفته دهباشی‌پور قانون در این حوزه اجرا نمی‌شود.

مناسب‌سازی هم از مواردی است که باید پیگیری شود و این موضوع صرفا به عهده بهزیستی نیست.

دهباشی‌پور درباره حوزه درمان معلولین هم گفت: چرا پزشکان مددجو را به بخش خصوصی می‌برد و می‌گوید در بخش دولتی عمل نمی‌کنم، همچنین در زمینه دارو هم مشکل داریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز