خبرگزاری کار ایران

معاون اداره کل بهزیستی استان:

۸۴ کودک دارای اختلال شنوایی در قزوین شناسایی شد

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۳۱۳۳

معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی استان قزوین گفت: در سال گذشته ۱۵ هزار و ۱۵۸ هزار نوزاد غربالگری شنوایی شده و ۸۴ کودک دارای اختلال تشخیص داده شدند

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، راحله جاتن در نشست خبری با اصحاب رسانه که پیش از ظهر امروز در سالن جلسات اداره کل بهزیستی برگزار شد، گفت: در سال گذشته ۱۵ کودک کاندیدای کاشت حلزون بودند که برای هر کدام از آن‌ها تا سقف ۶ میلیون تومان کمک هزینه پرداخت می‌شود.

معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی استان قزوین ادامه داد: یک مرکز کودک کم شنوا در استان فعال است که ۵۰ کودک از آن خدمت می‌گیرند.

وی بیان کرد: در استان ۵ هزار و ۳۹۳ نفر کم شنوا شناسایی شده‌اند که ۴ هزار و ۸۷ نفر مستمری بگیر هستند.

این مسئول افزود: رابط ناشنوایان در استان محدود است و ناشنوایان همیشه در صورت مشکلات قضایی در برقراری ارتباط در دادگاه‌ها به مشکل برخورد می‌کردند و در همین راستا ۳۰ نفر از افراد واجد شرایط آموزش دیدند، همچنین شرایط راه‌اندازی پیامک اورژانس برای افراد ناشنوا درحال پیگیری است.

وی درباره وضعیت و خدمات ارائه شده برای سالمندان عنوان کرد: افراد بالای ۶۰ سال در گروه سنی سالمندان قرار می‌گیرند و قزوین از نظر وضعیت سالمندان نسبت به سایر استان‌ها از وضعیت خوبی برخوردار است و در رتبه ۲۴ قرار دارد.

جاتن اظهار کرد: درحال حاضر ۸.۹ درصد جمعیت استان سالمند هستند که ۴۰ درصد در روستاها و ۶۰ درصد در شهرها قرار دارند، همچنین ۵۳ درصد بانوان و ۴۷ درصد آقایان بوده و رشد سالمندی به صورت سالمند تنها در زنان بیشتر است.

وی ادامه داد: درحال حاضر ۸ مرکز شبانه روزی داریم که در آن‌ها ۳۰۰ نفر حضور دارند، همچنین ۲۰۰ سالمند هم به صورت موقت در مراکز نیمه وقت حضور می‌یابند و سلامت جسمی و روحی آن‌ها سنجش می‌شود و برنامه‌های مختلفی برای اوقات فراغت و آموزش آن‌ها انجام می‌شود و درمجموع ۲ هزار و ۴۳۶ سالمند تحت پوشش بهزیستی داریم.

معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی استان قزوین بیان کرد: ۴ هزار و ۸۵ نفر از افراد نابینا مستمری بگیر هستند که در طیف‌های مختلف قرار دارند.

وی گفت: کمک هزینه معیشتی و مستمری برای هر نفر ۴۰۰ هزار تومان، کمک هزینه تحصیلی و دانشجویی و ارائه وسایل کمک توانبخشی از موارد حمایتی برای نابینایان و ناشنوایان است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز