خبرگزاری کار ایران

سرپرست بهزیستی شهرستان البرز:

۲۰۰ فرصت شغلی برای مددجویان بهزیستی البرز ایجاد شد

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۱۸۷۵

سرپرست بهزیستی شهرستان البرز گفت: به منظور توانمندسازی و حمایت از مددجویان ۲۰۰ فرصت شغلی در سال جاری برای جامعه هدف بهزیستی شهرستان البرز ایجاد شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، شیرین فرازمند در نشست مشترک با سرپرست اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان البرز اظهار کرد: داشتن اشتغال لازمه زندگی هر فردی برای بقاء است، اما اشتغال در زندگی فرد معلول نقشی بیش از اینها ایفا می‌کند، زیرا فرد معلول را قادر می سازد که احساس ارزشمندی و استقلال کند. در همین راستا ۲۰۰ فرصت شغلی در سال جاری برای مددجویان بهزیستی شهرستان البرز ایجاد شده است.

به گفته سرپرست بهزیستی البرز، رسیدگی به مشاغل آسیب‌دیده از کرونا مددجویان، در اولویت کار و برنامه‌های اداره بهزیستی البرز قرار گرفته است.

فرازمند با اشاره به اینکه بخش قابل توجهی از این فرصت‌های شغلی به کارگیری نیروها در قسمت‌های مختلف تولیدی، اصناف، کارخانجات و شرکت‌ها در بخش‌های غیردولتی است، ادامه داد: کارفرمایان و خیرین شهرستان می توانند در حوزه ایجاد اشتغال مددجویان بهزیستی همراهی بیشتری داشته باشند و از مشوق های بیمه ای و تسهیلات ارزان قیمت اداره بهزیستی بهرمند شوند.

وی با بیان اینکه بخش مشخصی از فرصت‌های شغلی ایجاد شده در سال گذشته مربوط به طرح‌های خود اشتغالی در قالب مشاغل خانگی و یا کسب و کارخرد بوده، به نقش مهم و موثر بانک‌ها در زمینه پرداخت تسهیلات خوداشتغالی اشاره کرد و گفت: در سال جاری همراهی و همکاری بانک‌های شهرستان موجب افزایش جذب اعتبار تبصر ۱۶ در شهرستان و در نهایت افزایش اشتغال و تسریع در امر توانمندسازی جامعه هدف بهزیستی شده است.

این مسئول در ارتباط با گروه‌های همیار اضافه کرد: یکی از خدمات واحد اجتماعی بهزیستی تشکیل گروه‌های همیار برای اشتغال زنان سرپرست خانوار است، گروه‌های همیار با توانائی ایجاد شغل (برای چند نفر) از زنان سرپرست خانوار تشکیل می‌شود که امیدواریم با همراهی اداره کار و سایر موسسات غیر دولتی و مردم نهاد در راستای تامین زنجیره اشتغال‌های ایجاده شده، بازارچه‌هایی جهت فروش و بازاریابی محصولات این گروه‌ها ایجاد کنند.

سرپرست بهزیستی البرز عنوان کرد: در حال حاضر شهرستان البرز با جذب ۳۵ میلیار ریال رتبه اول در جذب  اعتبارات ابلاغی بند ب تبصره 16 قانون بودجه سال جاری  در بین بهزیستی شهرستان های استان قزوین را داشته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز