خبرگزاری کار ایران

مدیرکل بهزیستی استان عنوان کرد؛

ضرورت نیاز سنجی برای به کارگیری افراد دارای معلولیت در نهادهای دولتی قزوین

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۳۱۵۳

مدیرکل بهزیستی استان قزوین گفت: در آخرین کارگروه اشتغال موضوع، نحوه به کارگیری و نظارت بر استخدام افراد دارای معلولیت در نهادهای دولتی به عنوان گلایه مطرح شد، در این حوزه به همراهی نهادهای مختلف نیاز جدی داریم، البته در سطح کلان هم قوانین و دستورالعمل‌ها متناسب با جامعه هدف نبوده و به بازبینی نیاز دارد.

به  گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، علی دهباشی‌پور در نشست خبری که پیش از ظهر امروز به مناسبت روز سالمندان، ناشنوایان و نابینایان در سالن جلسات اداره کل بهزیستی برگزار شد، گفت: طبق قانون باید ۲۰ تا ۳۰ درصد ظرفیت اپراتوری نهادهای دولتی ویژه نابینایان باشد، همچنین درصدی هم برای افراد دارای معلولیت جسمی و حرکتی در نظر گرفته شده است.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین ادامه داد: سازمان بهزیستی در به کارگیری افراد دارای معلولیت پیشگام است و به طور ثابت 16 نفر دارای معلولیت در مجموعه‌های بهزیستی استان مشغول به کار هستند، همچنین تعدادی از افراد هم به صورت شرکتی در مراکز مختلف به کارگیری شده‌اند.

وی تاکید کرد: یکی از ضعف‌های ما عدم نیازسنجی در حوزه به کارگیری افراد دارای معلولیت است، با شناسایی موقعیت‌های شغلی قابل استفاده از افراد دارای معلولیت می‌توان رشته‌های تحصیلی آن‌ها را هم هدایت کرد.

 این مسئول درباره وضعیت و ضرورت‌های حوزه شنوایی عنوان کرد: اقدامات غربالگری برای پیشگیری از ناشنوایی درحال انجام است و بعد از تولد هم غربالگری و کاشت حلزون درحال انجام است تا در سنین طلایی این اقدام انجام شود.

وی ادامه داد: در حوزه نابینایان اختلالات ژنتیکی بیشتر از بخش شنوایی است، انجمن نابینایان هم اقدامات مختلفی را برای آموزش و دانش این افراد انجام می‌دهد.

دهباشی‌پور اظهار کرد: تشکیل خانواده و اشتغال افراد دارای معلولیت شنوایی و نابینایی از دغدغه‌های ما است که نهادهای مختلف باید برای افزایش مهارت خانواده‌ها اقداماتی داشته باشن و صرف اقدام تک بعدی در فرهنگ‌سازی و افزایش دانش در این حوزه جوابگو نیست و باید دستگاه‌های مختلف با ما همراهی داشته باشند.

وی بیان کرد: در مناسب سازی‌های سطح شهر مقرر شده که طرح‌ها با نظر بهزیستی تصویب و به اجرا برسد و در تلاش هستیم این امر به مرحله اجرا برسد که در چند نقطه از شهر قزوین تاکنون از بهزیستی نظرسنجی شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز