خبرگزاری کار ایران

مدیر جهاد کشاورزی نیشابور خبر داد؛

تولید ۱۲ درصد از تولید ذرت علوفه‌ای استان در نیشابور

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۷۱۹۳

مدیر جهاد کشاورزی نیشابور از کاشت ۲ هزار و ۶۰۰ هکتار ذرت علوفه‌ای در این شهرستان خبر داد که حدود ۱۲ درصد از تولید استان را شامل می‌شود.

به گزارش ایلنا، علی مبارکی در این خصوص گفت: ذرت از مهمترین گیاهان زراعی است که در بین محصولات از نظر سطح زیر کشت، پس از گندم و برنج رتبه سوم و از نظر عملکرد تولید، رتبه اول را دارا است و عملکرد ذرت علوفه‌‌ای بین ۳۰ تا ۷۰ تن در هکتار متغیر است که میانگین تولید ۴۰ تن در هکتار است.

وی در ادامه افزود: شهرستان نیشابور از تولید کنندگان مهم محصولات دامی و فرآورده‌های آن در استان است و به جهت تامین علوفه برای دام بهره برداران، پیش بینی می شود در سال زراعی جاری حدود ۲ هزار و ۶۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی به کشت ذرت علوفه‌ای اختصاص یابد.

وی عنوان کرد: پیش بینی می‌شود از این سطح حدود ۱۰۸ هزار تن علوفه تازه عاید بهره‌برداران شود که حدود ۱۲ درصد از تولید استان را شامل می‌شود.

مبارکی خاطر نشان کرد: هرساله کارگاه‌های آموزشی کاشت، داشت و برداشت با هدف ارتقای سطح آگاهی و دانش بهره‌‌برداران بخش کشاورزی برای کشت ذرت در نیشابور برگزار می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی نیشابور هدف از برگزاری این کلاس‌ها را ارتقای سطح دانش فنی کشاورزان مجری طرح‌های کشت ذرت دانست و تصریح کرد: جهاد کشاورزی شهرستان نیشابور آمادگی برگزاری اینگونه کلاس‌ها و دوره‌های آموزشی را برای کشاورزان در همه بخش‌ها دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز