خبرگزاری کار ایران

رئیس حفاظت محیط زیست تالش خبر داد؛

آزاد سازی ۵۰۰۰ متر مربع از اراضی حاشیه تالاب جوکندان

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۴۷۵۹

رئیس حفاظت محیط زیست تالش گفت: با تلاش یگان حفاظت محیط زیست شهرستان تالش و دستور مقام قضایی، ۵۰۰۰ متر مربع از اراضی ملی حاشیه تالاب جوکندان رفع تصرف شد.

به گزارش ایلنا از رشت، رامین شیلاتی اظهار کرد: مأمورین یگان حفاظت محیط زیست شهرستان تالش و سر محیط بانی منطقه حفاظت شده لیسار در حین گشت و کنترل حفاظتی، متوجه تصرف غیر قانونی بخشی از اراضی ملی حاشیه تالاب واقع در منطقه حفاظت شده لیسار شدند.

وی افزود: با گزارش کامل پرونده‌ای در این خصوص تشکیل و به مراجع قضایی ارسال شد که پس از پیگیری‌های حقوقی و صدور رأی مقام قضائی مبنی بر رفع تصرف اراضی ملی با همکاری نیروی انتظامی و یگان حفاظت منابع طبیعی عملیات رفع تصرف ۵۰۰۰ متر مربع از اراضی تالاب جوکندان انجام شد.

رامین شیلاتی اضافه کرد: تالاب جوکندان با طول ۶ کیلومتر و عرض ۲۰۰ متر با مساحت ۲۳۸ هکتار در ۷ کیلومتری شمال شهر تالش (هشتپر) واقع شده است و یکی از اکوسیستم‌های ارزشمند طبیعی منطقه است که از تنوع زیستی مطلوبی برخوردار است.

شیلاتی از همکاری مطلوب دستگاه قضا در برخورد با زمین خواری و رسیدگی ویژه به منظور حفظ و حراست از انفال و پیشگیری از تضییع حقوق بیت المال تقدیر و تشکر کرد و گفت: این اداره طبق مفاد ٦٩٠ و ٦٩٣ قانون مجازات اسلامی و در راستای حفظ و حراست از مناطق تحت مدیریت با متصرفان و زمین خواران برخورد قاطع و قانونی خواهد کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز