خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد:

امیدواریم حضور فراکسیون کارگری مجلس در گلستان ثمربخش باشد / مواد ضدکارگری برنامه توسعه هفتم باید اصلاح شود

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۳۷۳۵

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری استان گلستان گفت: در آینده نزدیک اعضای فراکسیون کارگری مجلس به گلستان سفر می‌کنند و امیدواریم این سفر نتایج مثبتی برای جامعه کارگری داشته باشد.

حمید خیرخواه در گفتگو با خبرنگار ایلنا در گلستان اظهار کرد: امنیت شغلی و معیشت از مهم‌ترین دغدغه‌ها و مطالبات جامعه کارگری است که نقش بسزایی در حفظ اشتغال و صیانت از نیروهای کار دارد. دولت و مجلس باید بسته‌های حمایتی طراحی کنند که هم مشکل کارگاه‌های تولیدی و هم مشکلات کارگران حل شود. در شرایطی که تورم در کشور بیش از ۴۰ درصد است، در تامین رفاهیات کارگران نیز باید دستمزد متناسب با نرخ تورم باشد. 

وی گفت: کارگران مشاغل سخت و زیان‌آور به دلیل فضای کار بسیار نامناسبی که دارند اگر به بازنشستگی برسند، عموما به انواع و اقسام بیماری‌ها مبتلا می‌شوند و بسیاری از آن‌ها عمر طولانی‌ ندارند به همین دلیل لازم است فراکسیون کارگری مجلس به این گروه از کارگران توجه ویژه داشته باشد.

خیرخواه افزود: امنیت شغلی و معیشت از نیازهای جامعه کارگری است اما متاسفانه در همین شرایط برخی از مواد لایحه برنامه توسعه هفتم ضد کارگری تنظیم شده است. این برنامه به تمام معنی بر زندگی ضعیف‌ترین و بی‌پناه‌ترین کارگران تاخته و زندگی و معیشت آنها را نابود می‌کند. در چنین شرایطی از دولت و مجلس می‌خواهیم باقیمانده مواد لایحه برنامه توسعه هفتم را اصلاح کنند.

وی افزود: افزایش ۲۷ درصدی دستمزد در سال ۱۴۰۲ با سبد کالا و نرخ تورم همخوانی ندارد و دولت برای دستمزد کارگران باید متناسب با نرخ تورم، حقوق تعیین می‌کرد. در حال حاضر دستمزد کارگران فقط کفاف ۳۰ درصد زندگی آنها را می‌دهد؛ این امر باعث کاهش کیفیت در زندگی کارگران شده که بسیار نگران‌کننده است.

وی بیان کرد: قیمت‌ها روز به روز بالا می‌رود قدرت خرید پایین می‌آید و سفره کارگران هر سال کوچکتر می‌شود. در چنین شرایطی دولت باید به کارگران وام ۱۰۰ میلیونی قرض‌الحسنه پرداخت کند و بانک رفاه کارگران نیز همچنان در کنار جامعه کارگری بماند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز