خبرگزاری کار ایران

معاون شرکت آبفا لرستان:

42 درصد مشترکان استان زیر الگوی مصرف آب قرار دارند

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۲۶۹۹

معاون خدمات مشترکان شرکت آب و فاضلاب لرستان گفت: 42 درصد مشترکان در سطح استان زیر الگوی مصرف آب قراردارندو از مزایای کم مصرفی بهره مندند.

به گزارش ایلنا، نادر بهرامی در گفت و گو با اصحاب رسانه اظهار کرد: الگوی مصرف ما ۱۶ متر مکعب در یک ماه و در دوره ۴۵ روزه قرائت ۲۴ متر مکعب است.

وی انشعاب‌های غیر مجاز را یکی از مهمترین چالش‌های شرکت آب و فاضلاب لرستان برشمرد و افزود: انشعاب های غیرمجاز به معنای غارت آب آشامیدنی است.

معاون مشترکان شرکت آب و فاضلاب لرستان گفت: انشعاب‌های غیرمجاز بیشتر در حاشیه شهرها اتفاق می‌افتد، گفت: متاسفانه قانون دست شرکت را بسته است چون از یک طرف نمی‌توان انشعاب را در این مناطق واگذار کرد و از طرف دیگر نیز انشعاب های غیر مجاز غارت آب است.

وی به نگرانی ها در رابطه با آب آشامیذنی ، باغات و کشاورزی اشاره کرد و افزود: متاسفانه انشعاب غیر مجاز در سطح روستا باب بود و تنها راه برون رفت از این معضل معرفی افراد خاطی به مراجع قضایی است.

بهرامی به مصرف آب فضای سبز اشاره کرد و یادآورشد: 870 اشتراک فضای سبز با مساحت ۱۹۰ هکتار در سطح استان وجود دارد که شرکت آب و فاضلاب لرستان ، مصرف را کنتورگذاری کرده و بهای مصرفی در این فضا ، تجاری نیست.

وی افزود: شرکت آب و فاضلاب لرستان ،سال گذشته هشت هزار انشعاب را مجازسازی کرد و امسال نیز پیش بینی می شود بین 10 تا 12 هزار انشعاب را مجاز کند که رقم بالایی است.

معاون مشترکان شرکت آب و فاضلاب لرستان با بیان این که بیشتر فضای سبز کنتور ندارند گفت: با کنتورگذاری میانگین آب مصرفی را در فضای سبز می توان محاسبه کرد.

بهرامی به ممیزی کردن مشترکان شهر و روستا اشاره کرد و یادآور شد: ممیزی یعنی یک ساختار آب و فاضلاب جدید ایجاد شود در سطح شهر تمام اشتراکاتمان بارکد دارند و شرکت درصدد است اشتراکات روستایی را بارکدگذاری کند.

وی افزود: 6 هزار داغی کنتور طی چند روز گذشته در انبار شناسایی شده که اول تیرماه طی یک مناقصه فروخته شدند و این مبلغ صرف خرید کنتور می شود.

معاون مشترکان شرکت آب و فاضلاب لرستان گفت: از سال 1393 تا کنون افزایش تعرفه حق انشعاب در لرستان صورت نگرفته در خرم آباد حق انشعاب آب 500 هزارتومان و حق فاضلاب 300 هزار تومان است.

بهرامی افزود: تمام مراکز مذهبی ، بوستان ها ، گلزارهای شهدا آب رایگان دارند که در بوستان ها مقداری از آب آشامیدنی و مقداری غیر از آن استفاده می‌کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز