خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان خبرداد؛

خریداری ۱۴۰ هزار تن گندم از کشاورزان لرستانی / پیش‌بینی تولید ۱۰۰ هزار تن گندم بیش از نیاز در استان

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۲۳۱۵

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به پیش‌بینی تولید ۱۰۰ هزار تن گندم بیش از نیاز در این استان گفت:تاکنون ۱۴۰ هزار تن گندم از کشاورزان استان خریداری شده است.

به گزارش ایلنا، سید عماد شاهرخی در گردهمایی مدیران و ذی‌حسابان امور مالی جهاد کشاورزی استان‌های سراسر کشور، اظهار داشت: با توجه‌ به بارش رحمت الهی در سال قبل، در برخی مناطق که شاهد خشکسالی بودیم بیش از ۳۰۰ برابر بارندگی ثبت شده است.

وی افزود: بارش رحمت الهی و تلاش شبانه‌روزی همکاران در سراسر استان منجر به این شد تا از زمان برداشت گندم تاکنون ۱۴۰ هزار تن گندم خریداری شود که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۵۰ درصد افزایش داشته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان، تصریح کرد: سال زراعی قبل ۱۲۳ هزار تن گندم خریداری شده است و سال ماقبل آن ۲۷۰ هزار تن خریداری شده است و امسال پیش‌بینی ما این است که ۴۰۰ هزار تن گندم خریداری کنیم.

شاهرخی اظهار کرد: کل نیاز استان ۳۰۰ هزار تن است و در مجموع برداشت ما به‌گونه‌ای است که ۱۰۰ هزار تن بیش از نیاز استان خواهد بود که مازاد آن به استان‌های دیگر که باتوجه‌به شرایط ایجاد شده نتوانسته‌اند برداشت خوبی داشته باشند، فروخته می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه کارهای خوبی در دولت سیزدهم شروع شده است، عنوان کرد: از ابتدای اجرای طرح رفع تداخل در استان تاکنون بالغ بر ۵۰۰ پلاک رفع تداخل شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان افزود: از این تعداد ۶۰ درصد از رفع تداخل پلاک‌ها در سال گذشته صورت‌ گرفته است و با این اقدامات و تلاش‌های صورت‌ گرفته موفق به کسب رتبه پنج کشوری در این حوزه شده‌ایم.

شاهرخی اظهار کرد: در بحث طرح جهش تولید در دیمزارها کار بزرگی در استان انجام شده است کل ادوات و دنباله بندهایی که از محل این طرح و تسهیلات قرض‌الحسنه داده می‌شود سال قبل ۷۴ دستگاه بوده است؛ اما امسال بیش از سه برابر یعنی ۲۵۰ دستگاه را جذب کرده‌ایم.

وی ادامه داد: با جذب تسهیلات و خرید ادوات نیز توانسته‌ایم رتبه سوم کشوری را به خود اختصاص دهیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز