خبرگزاری کار ایران

مدیر جهاد کشاورزی رودبار خبر داد؛

هجوم ملخ های مراکشی از مراتع به سمت باغات رودبار

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۵۴۵۲

مدیر جهاد کشاورزی رودبار گفت: رد پای ملخ های مراکشی این شهرستان به صورت موردی به باغات این شهرستان هم رسیده است.

به گزارش ایلنا از رودبار، مدیر جهاد کشاورزی رودبار بیان کرد: مبارزه با ملخ مراکشی در رودبار در حال انجام است و فعلا از امکانات مناسبی برخوردار هستیم.

سروش ابراهیمی افزود: ملخ‌های مراکشی قبلا فقط در مراتع بودند و اخیرا به سمت باغات هم به صورت موردی آمده اند.

ابراهیمی ادامه داد: با توجه به پایش هایی که انجام شده است امسال میزان جمعیت ملخ‌های مراکشی بیشتر از سال گذشته است و دلیل آن هم خشکسالی و نبود علوفه است.

مدیر جهاد کشاورزی رودبار گفت: مبارزه با آفت ملخ مراکشی در رودبار تا تیرماه ادامه دارد و خوشبختانه تاکنون خسارتی به کشاورزان از این آفت وارد نشده است.

وی افزود: ملخ مراکشی نوعی آفت بومی است و از سال ۶۸ در رودبار شناسایی شد و تا به امروز هم باقی مانده است.

ابراهیمی با بیان اینکه در منطقه ما ملخ صحرایی و ملخ دریایی وجود ندارد خاطرنشان کرد: از کشاورزان و باغداران خواسته‌ایم هر جا حمله ملخ مراکشی را مشاهده کردند به ما اطلاع دهند تا ملخ‌ها به سن ۴یا ۵ نرسند زیرا اگر به این سن برسند ملخ بال در می‌آورند و وقتی که جهش می‌کنند مبارزه با انها سخت می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی رودبار گفت: محل تخم ریزی ملخ مراکشی مراتع است و اگر مراتع نباشد به سمت باغات می‌روند.

ابراهیمی گفت: باغاتی که احتمال دارد ملخ مراکشی به آن‌ها حمله کند شامل باغات زیتون، مزارع گندم و جو و پیازکاری‌های شهرستان است که البته تمام تلاش ما این است ملخ‌ها به این مناطق نرسند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز